onsdag 18 augusti 2010

Receptbok

Har haft den här receptboken (billig, från Biltema) liggande ganska länge och tänkt att jag skulle snygga till den lite...


... och visst blev den mycket mer inspirerande såhär?! Stämpeln heter Chibi Cupcake och kommer från PhunnyFace.
Jag har gjort dekorarionerna ganska platta och inte så ömtåliga, eftersom jag ju tänkt använda boken, den är inget prydnadsföremål! Jag ska ha den i fritidshuset och på så sätt slippa släpa med mej kokböcker, pärmar eller lösa små receptlappar som bara kommer bort.

Texten är QK Olivia och Tangerine Classic med skuggor. Skuggorna har jag skaffat mej alldeles nyligen och är sååå nöjd med dem. Tycker att det blir så fint!


Eller hur?!

3D-lack på alla bokstäver och glitter lite här och där blir pricken över i.

9 kommentarer:

  1. Ja men visst! :-) Superinspirerande!! Jag har själv en sån där receptbok liggandes sen lååång tid tillbaka, kanske dax att pimpa den!? ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja..nu har du gjort det igen!!
    Du är en riktig ide´spruta
    Kram// Inga

    SvaraRadera
  3. Jag har också tänkt göra en receptbok till mina barn, men kommer inte igång riktigt. Jättefin bok du gjort.

    Vad menar du med skuggor? Är det ett alfabet till som man stansar ut och sätter ovanpå de gamla, eller?
    Ha en bra dag.
    Kram
    Petra

    SvaraRadera
  4. Tjusigt!
    Har nu kikat runt här en stund, blir lite att ta igen när det varit semestertider. Men du har inte legat på latsidan ser jag. Såå mycket fint du gjort!
    Kraaam Anita

    SvaraRadera
  5. Definitivt mycket snyggare!! /Elisabet, som inte loggat in på sin blogg

    SvaraRadera
  6. Men jag förstår fortfarande inte riktigt. Du har ett gammalt Oliva och nu har du köpt ett Olivia skuggor? Är det så du menar?

    SvaraRadera
  7. Läckert, jag håller på med min egen "kokbok". Dock går det långsamt att scrappa alla recepten.

    Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera