tisdag 17 augusti 2010

Babyskor som dop"kort"

Fick en beställning på ett dopkort till en flicka som jag "nyss" gjorde ett födelsekort till. Ville gärna att det skulle bli lite annorlunda, så jag frågade om jag inte kunde få göra ett par skor? Och det var okej för beställaren.


Skorna ur en annan vinkel.


Och alla tagsen, en för varje namn flickan ska få. Hon ska kallas för Freja, så därför har jag dekorerat lite extra där, med samma ros och blad som på skorna. En tag har jag stämplat med "På dopdagen". På baksidan av den har jag textat en hälsning från givarna.


Gulligt, tycker jag att det blev!

7 kommentarer:

  1. Visst blev det gulligt! Så söta. Kul idé att slå in dem så fint också.

    SvaraRadera
  2. Då är så duktig Cornelia. Supersöta!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fint och mycket bra idé.

    Maria

    SvaraRadera
  4. Men så vackert!!!! Gav själv bort ett par sådana skor till en liten kille för inte så länge sedan men kom inte på att göra så vackert som du har gjort. Tack för inspirationen. Jag vill fråga dig en sak om själva skorna... när jag gjorde dem tyckte jag att det var svårt att få till en snygg sula... hur gjorde du?

    SvaraRadera
  5. Wow, du har fått till dem helt otroligt snygga!

    SvaraRadera