torsdag 12 augusti 2010

Beställningskort igen

Att få beställning på flera kort till samma person är såklart kul, men också svårt. De får ju inte vara för lika, även om de, som de här, ska spegla samma intressen också...

Dvärgpinscher var det och här har jag valt att göra ett trappstegskort och placera motivet till höger. Siffrorna har jag monterat på remsor av OH-plast.
Det ser snett och konstigt ut, men det är kameralinsen som luras. I verkligheten är det alldeles rakt och fint! *S*

Från sidan ser man varför kortet kallas just trappstegskort. Det är dock lätt att trycka ihop det och stoppa ner det i ett kuvert.

3 kommentarer:

  1. Otroligt snygga kort, både det här och det andra hundkortet!! Svårt att göra till samma person vid samma tillfälle, det har jag aldrig gjort...
    Men du har lyckats med bravur.

    SvaraRadera
  2. Vad läckert! Å vikningen var superduper!! Ska nog börja vidga mina vyer å inte bara göra vanliga enkla vikta....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Super läckert kort. Tack för titten hos mig. Det värmer gott!!!

    SvaraRadera