lördag 21 augusti 2010

Dagens "skörd"

Idag har jag tagit tag i den långa listan med beställningar... och jag har grävt djupt i mina spillpappersgömmor, vill jag lova. Inte ett enda helt mönsterpapper har jag tagit, utan det är bara "småbitar" som jag har använt. Känns bra!

Här ovan ett boxkort till en 50-åring.


Boxen ser ut såhär när man viker ut den. Bilder på jubilaren som visar hans intressen samt plats att skriva en hälsning, förstås.


Denna tjejs största intressen är hennes gula labrador, så en sådan fick pryda utsidan av kortet...


... och insidan är dekorerad med en barnvagn. Jag fick nämligen uppgiften att hennes andra (eller kanske första?! *S*) intresse var hennes barn i barnvagn. Vilket kön detta barn har förtäljer icke historien, så jag färglade lite "könsneutralt".
Stämpeln kommer från Skogstokiga.



Mattis fyller 33. Att han gillar att fiska går väl inte att ta miste på?!

Stämplat på akvarellpapper och färglagt med tombowspennor. 3D-lack på bokstäverna, som är QK Olivia och QK Katie (siffrorna).



Jenni fyller också 33 och är sångerska i ett rhytm- & bluesband. Försökte få till ett musiktema på det här kortet och tycker att det framgår ganska väl?!



Sist och yngst är Oliver, som ska fylla 8 år. Han gillar fotboll, tv-spel och lego, fick jag veta. Jag tog fasta på fotbollsintresset och använde ett papper från Panduro. Gräs på ena sidan och fotbollar på den andra... och så ett band och en fotbollsbrad.
Texten är QK Tangerine Classic, som jag stansat ut i grön foam. Och så svarta skuggor bakom.
Enkelt men effektfullt.
Nu hoppas jag bara att alla beställare blir nöjda! Så ska jag göra nåt helt annat imorgon, tror jag. Har suttit med det här mest hela långa dagen. Fast det är ju bara kul, såklart!

15 kommentarer:

  1. Fantastiska alster!! Födelsedagsbarnen kommer att bli överlyckliga!
    Jag älskar dina boxkort.

    Visst är det skönt att använda lite restpapper?!
    Och vilken rejäl del du måste ha betat av på din lista :)

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj!!! Helt otroligt fina kort allihop!!!!

    SvaraRadera
  3. Du har inte legat på latsidan minsan : )
    Super fina alster. Tror inte jag skulle orka få ur mig så många lika fina på en dag.

    SvaraRadera
  4. WOOOW!!! Så många fina kort!!! Så bra gjort att använda restpapper till alla dessa fina kort!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina alster du gjort!
    Boxkortet var ju för läckert!

    Kram Sara

    SvaraRadera
  6. Wow så kreativ du är! Å jag måste säga att jag är riktigt imponerad av hur bra du löst "önskningarna", fiskarna är fantastisk! Liksom box-kortet!! Å till sångaren, å fotbollen å.... hi hi hi
    Massa kramar

    SvaraRadera
  7. Så jättefint, Cornelia! Jag gillar verkligen boxkorten du gör. Du skulle vara med i 100-utmaningen, sån energi som du har.
    kram

    SvaraRadera
  8. Oj så många fina kort du hunnit skapa! På en enda dag, jag är verkligen imponerad, jag är en så fruktansvärt lååååångsam scrappare ;)

    Tack för titten!

    SvaraRadera
  9. Men jistanes vad vackra alster du har gjort, urläckra!!!
    Du är ju sååå duktig :D
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Oj och WOW! Hur hittar du inspiration till så många och olika kort på samma kväll... Jättefina allihopa!

    SvaraRadera
  11. Håller med! Fina grejer, bra jobbat!
    Du har verkligen det där färgseendet som gör att korten håller ihop snyggt och ser arbetade ut även utan massa pynt. Det är begåvat!

    SvaraRadera
  12. kanooonfina kort! älskar boxen, tror jag liftar lite imorgon :-)

    SvaraRadera
  13. ojoj oj du ligger inte på latsidan ;) Vilka massa fina kort du har gjort! Är säker på att mottagarna kommer att bli supernöjda!

    Hmm jaaa, HUR skall jag klara mig utan internet..det undrar jag med..Teliakillen lovade att han skulle skynda på det.. hahahaha.. jagkommer antagligen bli galen.. *fniss*
    ha det fint,kram K.

    SvaraRadera
  14. Oj, du har ju hunnit med massor med alster ju!

    SvaraRadera