tisdag 31 augusti 2010

Ett... album?

En skiss... till en augustitävling hos Scrap-Perra. En skiss som verkligen lämnar stort utrymme för egna tolkningar! Jag fick ganska omgående en idé, men behövde framkalla några foton för att förverkliga den och det har dragit ut på tiden. Därför är mitt bidrag inte klart förrän idag, på augustis allra sista dag.


En ask? Ja, till att börja med. Formen har jag hittat på själv, mätt och vikt och skurit (skurit fel också och fått limma ihop... morr! *S*) och grejat. Sambon tyckte, innan han sett insidan alls, att formen såg ut som ett flygtorn! Han visste inte hur rätt han hade, fast själv hade jag inte alls tänkt på det.


En närbild på locket. Tyckte att en karta passade bra... Bokstäverna har jag monterat dubbelt med en remsa OH-plast emellan. Sen gjorde jag en skåra i pappret och limmade fast dem där, innan jag monterade alltihop på locket.


På insidan av locket har jag gjort ett litet collage av bilder från resan och runtom på insidan har jag skrivit litegrann om när, var och hur...


När man tagit av locket ser "asken" ut såhär.


Och när man släpper sidorna, så fäller de ut sej och det blir en slags album.


I mitten på albumet har jag satt ett flygplan och ett par moln. Också dessa är monterade på remsor av OH-plast och "vajar" litegrann.



Man kan vika upp "flärparna" runtom och där finns flera bilder. Här käkar vi majskolvar. Gott!



På utsidan, i de hörn som man viker in när man viker ihop albumasken, har jag också satt några blder. Den här visar en av de restauranger vi käkade på nån kväll.


Och den här bilden är från stranden... Vi hade röd flagg hela veckan, för det blåste så mycket. Fast vi fuskade och badade lite, lite iallafall. Har man ett hav inom räckhåll så måste man...
Och hur har jag inspirerats av skissen, undrar ni kanske? Men det syns väl tydligt! Rutan i mitten blev de fyrkantiga (om än varken kvadratiska eller rektangulära) sidorna i mitt album och molnen.. ja, de sitter ju i mitten! Klart och tydligt inspirerat, eller hur?!

13 kommentarer:

  1. Snyggt!!!! Kul idé!!

    SvaraRadera
  2. Så himla läckert!! Jisses, hur kommer du på allt??? Hur kul som helst!

    SvaraRadera
  3. Men jisses.....hur snyggt var inte detta då??? Vrålsnyggt och vilket jobb....så välarbetat, finurligt och underbart:)

    SvaraRadera
  4. Herrejösses......vilket arbete du lagt ner.Beundrar dig för ditt tålamod och skapande.Jättefint!
    Håller tummarna för garanterad vinst!!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Du ÄR helt sanslös i ditt skapande!!

    Helt underbart uppfinnigsrikt!
    Och sketasnyggt ;)

    SvaraRadera
  6. Men wow så läckert!! Vilken kreativitet - här har vi vinnaren!! :-)

    Å raka motsatsen till mitt bidrag i samma tävling - enklare än vad jag gjorde kan det knappast bli! Hi hi.

    Det gäller för mig att surfa runt som sjutton på bloggar nu, man vet ju aldrig när det smäller till!! Håll tummarna!

    Massa kramar

    SvaraRadera
  7. wow vilket alster! Och molnpappret är bara för underbar!!!

    SvaraRadera
  8. Jamen vinner inte du den tävlingen så tror jag att jag käkar upp min gamla hatt...Otroligt läcker tolkning!

    SvaraRadera
  9. Bland det absolut häftigaste jag har sett!!! Sååå snyggt!! Och så läckert med flygplanet. En annan detalj jag gillar är kartan på locket.

    SvaraRadera
  10. men shit va snyggt! vilken kul idé! otroligt välgjort å fint! DU är himla duktig!! =)
    kram på´re!

    SvaraRadera
  11. Herregud vilket jobb! Och gud vad snyggt det blev också. Wow wow wow

    SvaraRadera
  12. Oj ojoj... var får du alla idéer ifrån... kommer de nerdimpande från himlen eller vad??!! Mycket invecklat och jättefint!! Du vinner... annars är det nåt som är mycket fel!?!!

    SvaraRadera
  13. Shit så coolt! Måste ju tagit evigheter att göra!! Och visst är det glasklart hur du har inspirerats också. =)

    SvaraRadera