fredag 13 augusti 2010

Mina första DT-alster för PhunnyFace

Igår fick jag hem mina första stämplar från PhunnyFace och vad gör man då? Jo, fixar en stämpelförvaring, såklart! Annars kan man ju inte hålla ordning...
Jag har mina stämplar i pärmar och med en snygg etikett på ryggen blir denna lätt att hitta bland mina andra på hyllan.
Jag har stämplat Pocket full of candy på akvarellpapper och färglagt med tombowspennor. Texten är utstansat med Quickutz Phoebe.

Man kan såklart använda den här idén till vilken sorts pärmetikett som helst, inte bara stämpelförvaring!

Här står den bland mina andra pärmar.


Jag stämplar varje motiv på ett kort, laminerar och sätter in i fotofickor. Tycker att det blir överskådligt och lätt att bläddra bland motiven.


När jag ändå var i farten så stämplade jag lite till, såklart. Och inspirerad av Carinas läslinjal kände jag att skolstartstema kan vara på sin plats, så det blev ett gäng skolboksetiketter. Jag maskade ihop en liten journalingstämpel med Pocket full of candy.

Fast sen blev jag lite osäker på om barnen överhuvudtaget klär sina böcker nuförtiden?
Ha en mysig helg!

5 kommentarer:

  1. MEN!!!!!! Så enkelt - å så smart!!! Det är ju såååå jag ska ha mina stämplar!!!
    *dansar runt av glädje* (om jag hade kunnat dansa...)
    Tack för inspirationen!
    Kram

    Ps. tack för infon om blossom mini, bäst jag redigerar i bloggen så vet jag till nästa gång!!!

    SvaraRadera
  2. Smart stämpelförvaring och jättesöta stämplar =)

    Tack för att du tassat o lämnat avtryck i min blogg =)

    Mvh MariaT

    SvaraRadera
  3. Läckert! Tyvärr har jag ju alldeles för många stämplar (slutade räkna på 500 förra gången jag sorterade och då hade jag inte fixat med alla.. och sen dess har jag köpt fler :)), annars hade det kunnat vara en trevlig variant. Och skolboksetiketterna blev jättefina - jag får nästan lust att slå in några böcker i papper bara-för-att!

    SvaraRadera
  4. Både snygg och smart stämpelförvaring. Jag kommer att inspireras av den till mina egna stämplar som ligger i drivor i byrålådan:)

    Superfina boketiketter!!

    /Jeany

    SvaraRadera
  5. Tänk, så har jag också mina stämplar... men du inspirerar mig att göra snygga etiketter till pärmarna :)

    SvaraRadera