torsdag 26 augusti 2010

Pion Design-papper från Papper & Sånt


Jag fick ett brev från Viktoria på Papper & Sånt förra veckan. Det innehöll de mest fantastiskt vackra papper man kan tänka sej, skapade av Pion Design. En strut med rara rosor skickade hon också.

Och vad händer?! Jag drabbas av total skaparblockad och kan inte sätta saxen i ett enda av pappren - de är ju sååå fina och ljuvliga på båda sidor. Jag kan helt enkelt inte välja vilken av sidorna jag ska använda, och pappren är egentligen alldeles för underbara. Jag vill inte "förstöra" dem...

Knasigt? Javisst. Jag lade dem åt sidan ett tag, gick och snusade och beundrade dem emellanåt och skapade lite annat (av gammalt spillpapper) så länge. Och NU är jag igång. Det här kortet är det första, men det finns ett till, som ligger på tork. Så håll utkik, det kommer här endera dagen!

Allt papper, utom notpappret, är alltså från Pion Design och du hittar dem HÄR.

Fjärilen har jag klippt ur ett av pappren och lagt lite glitter på, liksom rosorna. Även tagen är urklippt och så har jag satt en öljett i.

Spetsen är ur mina egna gömmor.



Detaljbild.

Och en detaljbild till.

Blått är en färg som jag brukar ha lite svårt för, så därför är jag så glad åt detta kort i just blått! Är nämligen riktigt nöjd med det ;-)

Ha det gott!

12 kommentarer:

  1. Helt underbart kort! Precis som allt du gör. Själv har jag använt mig en hel del av dessa ljuvliga papper. Du ju så bra så du misslyckas inte med vilket papper du än har. Men just dessa, Förgät mig ej papper, går det inte ens att misslyckas med :o)

    Hälsningar från norr!

    SvaraRadera
  2. Jättevackert!!! Alla detaljer är så fina!

    SvaraRadera
  3. Verkligen superfint! Älskar fjärilarna!!
    Kram från tjockisen! ;-)

    SvaraRadera
  4. Otroligt vackert! Jag kan verkligen förstå att du tvekade att börja klippa i de fina pappren. Jättefin design på kortet också.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara papper! Å så vackert du fick till det med dem.

    SvaraRadera
  6. Otroligt snyggt och stilrent! Tur att du vågade sätta saxen i papperet till slut - men jag vet hur det känns när man inte vill det...

    SvaraRadera
  7. Underbart kort, men visst är det svårt att klippa i vissa papper.

    SvaraRadera
  8. Åhh, vilket underbart fint kort! Helt fantastiskt!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Jättevackert!Som allt du gör.

    SvaraRadera
  10. Ja fattar precis Cornelia...att man med andan i halsen klipper första taget med saxen i vackra papper...det kräver MOD!! Jag e likadan men när väl första "hugget" är gjort så går det som en dans!
    Du fick till ett alldeles undrebart kort..kan bara säga WOW!!! Gillar allt!!
    Tusen tack för alla dina rara ord inne hos mig!

    Ha en härlig dag kramar Lina

    SvaraRadera
  11. Jätte fina fjärils kort.
    Att få kort att se så enkal ut men ändå så väl gjorda är inte lätt.
    Gillade bägge två korten du gjort hur läckra som helst.
    Tack för titten i din blogg.

    SvaraRadera