lördag 2 augusti 2014

Kort till en kille

Jag har en Stamkund med stort S, en tjej som beställt kort av mej i flera år och som inte verkar tröttna på det jag gör heller... för beställningarna är stående år från år. Som den här killen, som för två år sedan fick detta kort, eftersom han tydligen är något av en Gräsklippningsmästare och sköter gräsklippning både hemma och åt nån sorts bostadssamfällighet eller nåt.

I år kör jag lite på samma tema igen och sökte reda på en bild på en gräsklippare på internet, som jag använde som motiv på årets grattiskort.

Kortet är gjort på den här ledden.

Namnet har jag stämplat med magnetbokstäver och monterat med hjälp av små fina brads uppe i hörnet.

På insidan är texten "Grattis" utstansad med en die från ROX Stamps i två olika färger och sedan monterade på varandra. Detta ger en lite skuggliknande effekt, som jag gillar.

Även stämpeltexten är från ROX.


På baksidan hittar man givetvis min personliga stämpel och i den en bit av en biljettstämpel, båda från ROX.

Allt papper ur mina outsinliga restpapperslager. Kul att kunna använda och kombinera dem till ett kort så här!

2 kommentarer:

  1. Det var ett fint "killkort" du har gjort, det blir lite andra färger som jag också använder när det är till killar. Gjorde precis en trumma till en kille. Och använde just den Hurra Rox stämpel, den är fin tycker jag.
    Din Die är verkligen "vill ha fin" men jag har ingen sådan maskin!
    Kram Yvonné

    SvaraRadera
  2. Så snyggt och jag förstår don kortstammis dina kort är så fina
    Kram Titti

    SvaraRadera