söndag 3 augusti 2014

Cykelsemester - dokumenterad i PL-form

Jag har varit ute och cyklat tillsammans med Johan, strax före hans 10-årsdag. Vi cyklade sisådär 15 mil på tre dagar och jag har dokumenterat alltihop i Project Life-form.

Första sidan består av ett enda foto, som jag delat upp så det passar i plastfickorna. Rubriken är utstansad med QK Washington Grand.

Första uppslaget skildrar vår första dag på cykelsadlarna.

Med de här sidorna deltog jag i Project Life Norges utmaning i juli... och VANN! Så otroligt kul!

Vänstersidan.

Började naturligtvis med att skriva fel datum i journalingen. Klantigt. Och eftersom jag inte hade mer likadant papper med "solstrålar", så fick det bli såhär... ändrat för hand. Cykeln är en bit washitejp.

Efter cirka en kvarts cykling hände något lite dramatiskt - vi hittade en farbror som ramlat omkull med sin rollator. Vi fick ringa efter en ambulans, som kom och hämtade honom.

Här poserar Johan vid en vägskylt som visar oss vägen mot Stöde. Vi hade med oss en karta, såklart, så vi kunde se var vi var och hur långt vi hade kvar. Denna karta har jag delat upp och använt på mina sidor. Vägen vi cyklade har jag fyllt i med lite tjockare svart penna.

Högersidan. Här har vi kommit fram till campingen, där vi skulle tillbringa natten i tält.

Vid pilen, både uppe och nere, kan man se vårt lilla gröna tält.

Middag på Stöde-grillen.

En souvenir-T-shirt måste man ju ha, eller hur?! Johan tar en selfie... *ler*

Och sen var det slut på denna första dag. Fortsättning följer, förstås! Så kika in här redan imorgon, om du vill se hur det gick för oss Dag 2.

1 kommentar:

  1. Grattis till dig, roligt att du vann hihihi
    Kram Yvonné

    SvaraRadera