lördag 9 augusti 2014

Colorblocking

Colorblocking är en "gammal" teknik inom scrapbooking, ett bra sätt att få med flera/många bilder på en och samma LO.

Själv gör jag helt enkelt så att jag placerar ut mina foton på ett underlag, en fotomatta, och så skär jag ut runt kanterna och kompletterar med lite mönstrat papper, journaling och lite pynt. Här fick rubriken plats på sidan av bilderna. Den är utstansad med ett QK-alfabete.

Journalingen har jag skrivit ut med datorns hjälp.

Här är ytterligare en LO i colorblockingstil. Ett mönstrat papper fick bilda bakgrund till de somriga bilderna.

De enda dekorationerna är dessa canvasstickers, som passar bra både i färg och form. Den här LO-n har också fått dubbla fotomattor, först en vit och sen en grön, som ramar in bilderna på ett fint sätt. Här är rubriken skapad med hjälp av chipboardstickers i samma gröna nyans som fotomattan.

Skapade för en artikel på scrapping.no - forsiden.

1 kommentar:

  1. Vilka färgsprakande och fina LO du gjort med så många fina foton.

    SvaraRadera