söndag 10 augusti 2014

Bidrag till Project Life Norges gjestedesignkonkurranse i August

 Den här sidan ser lite annorlunda ut jämfört med dem jag brukar göra. Den är skapad till en utmaning hos Project Life Norge. Uppgiften lyder såhär:

Min utfordring til dere vil derfor være å bruke vannfarger på egenlagde journaling kort og i tillegg bruke tråd i en eller annen form på oppslagene. 

Så, jag letade reda på en ask gamla vattenfärger från det att barnen var små och gjorde det här lilla "solskenet" genom att droppa färg med mycket vatten i på pappret och sedan blåsa med ett sugrör. Journalingen är sedan skriven för hand med svart penna. En liten etikett från nån stickersark och lite osteklut bakom, fastsydd med symaskinens hjälp.

Fåglarna kommer från ROX Stamps.

Här har jag målat gröna cirklar med tombowspennor i tre olika nyanser och en pensel med mycket vatten (igen då). Ostekluten kommer igen som en liten bakgrund.

Metalldekorationer gillar jag!

En hund som jag "träffade" varje gång jag joggade min morgontur. Hon hade sin sovplats bakom en bil, men såg ut att trivas gott med livet. På detta kort har jag fortsatt ut på pappret med grå och lite rosa penna, pensel och vatten och sen gjort "stenmönster" med samma penna som jag skrivit journalingen med.

Metalldeko från ROX och en gammal rund "hunddekoration" som legat i mina gömmor i evigheter. Här kom den väl till pass.

 Sista rutan har en bild på kära sambon i havet och här har jag försökt måla lite vatten, återigen med tombowspennorna. Jag har såklart akvarellpapper som bakgrund och är lite störd av att det inte är helt kritvitt. Just här skulle jag velat att det var det.

De runda metalldekorationerna, gemet med båtratten samt hjärtebradsen är återigen från ROX.

Sidan har jag satt samman med en sida med enbart foton på. Det har jag heller aldrig gjort tidigare, men den här dagen hade jag många foton ifrån och jag ville gärna ha med dem, så då fick det bli såhär...

Tårtan serverades som (en av många) dessert efter middagen. 19 maj firas Ungdomens och Idrottens dag i Turkiet, det är en helgdag och tydligen väldigt stort.
Stjärnorna på fatet intill blomkålen på bilden bredvid tårtan är gjort av salt och nån krydda(!!!) lagt i detta mönster. Väldigt kreativt och vackert, liksom bäddningen av två handdukar lagda som ett hjärta och dekorerat med blomblad.

3 kommentarer:

  1. Så stilig bruk av vannfarger, kjempe kult. Og for en fantastisk håndskrift du har :) Takk for at du deltar på GDT utfordringen hos PLN.

    SvaraRadera
  2. Du får till det så fint, du har gjort ett kanonjobb , kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Kjempeflotte sider som alltid!☺

    SvaraRadera