måndag 11 augusti 2014

Ett uppslag ur vårt resealbum

Albumet från vår turkresa i maj har legat lite i träda i sommar, då jag istället skapat sidor till Johans album. Men nu har jag tagit tag i fotohögen igen och det blev detta uppslag från den första söndagen på vår resa.

Längst upp till höger är baksidan på det meddelande vi fick från en av Nazars guider. På andra sidan kan man läsa vad det står (tips om en utflykt). Jag har monterat det på en bit OH-plast, för det passade inte exakt i plastfickan, men på så sätt kan man se både fram- och baksida på det.

På detta uppslag har jag lekt med en hel del gamla alfabeten av olika slag; chipboard, stickers och utstansat. Skrivit lite för hand direkt på fotona har jag också gjort. Jag testar mej fram, helt enkelt. Egentligen tycker jag nog att det är lite roligare med foton i lite mindre storlek, så att man får plats med mönstrade papper och en del pynt också, men den här bunten foton som är framkallade hittills har jag gjort i större format. I fortsättningen sätter jag nog samman dem till fler collage istället och får dem lite mindre. Man lär sej så länge man lever. 

Fast å andra sidan är det ju kul att man ser vad bilderna föreställer också. Och "krabaten" här ovan är läcker och läskig när man ser honom så "stort"! *S*

Jag sparar alltid de där All Inclusive-banden man får på hotellen, men inte förrän nu har jag fått användning för dem. Kul detalj, eller hur?

Högersidan har fått en annan typ av plastficka, lite större fickor och därmed mer plats för papper och pynt.

Journaling utskriven med datorns hjälp. Solglasögon-charm från ROX.

Samma alfabet som på bilden på djuret på vänstersidan.

När jag gör ett uppslag såhär så plockar jag fram ett par mönstrade pappersark, som jag sedan låter "följa med" över båda sidorna, för att på så sätt skapa lite helhet i uppslaget. Det blir ju lätt plottrigt, tycker jag, med alla dessa plastfickor och foton i olika färger. Lite mer harmoniskt kanske det blir när pappren "följer med" över båda sidorna?

3 kommentarer:

  1. Så härligt med reseminnen och ni ser ut och ha haft det superbra,
    Det verkar jättefint där , du har gjort ett toppenjobb. Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Så fina Lo du har gjort mycket trevligt att ha och titta tillbaka på och minnas. .
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  3. Kjekke kreative sider du har laget :)

    SvaraRadera