torsdag 13 januari 2011

Välkommen till världen, Wilton!

Ett välkommen till världen-kort där beställaren ville att det skulle vara av det lite tuffare slaget, gärna rött och svart. Och barnets pappa är tatuerad, fick jag veta. De söta stämplade fotavtrycken fick också gärna vara med.

En del kort är motsträviga och lite svåra att få till, men det här kortet är ett sånt som "gjorde sej själv". När jag väl hittat Det Rätta Pappret... så behövde jag bara klistra fast sakerna, så var det klart. Ungefär. Det tog ju några timmar ändå, men jag behövde liksom inte anstränga mej *S*

Fötterna är embossade och blänker fint.


Insidan. Det lilla motivet till vänster kommer från PhunnyFace. Även detta motiv är embossat. Och nej, jag har inte vänt M upp och ner, utan pojken heter Wilton, precis som det står.


Sen kan man vända upp en sida till och då ser kortet ut såhär.


Och lite närmare. Namn, vikt och längd är stämplat med Making Memories magnetstämplar, väldigt användbara. Sen är det en datumstämpel med några babymotiv i mitten och så en Välkommen till världen-text som jag tycker är så snygg.
Resten gör pappret i sig själv.

11 kommentarer:

  1. Men så häftigt! Det hade jag gillat att få när mina små kom :)

    Du har iaf post på väg och jag har bloggat ett sånt kort som du gjorde också!

    SvaraRadera
  2. men gumman, vad fiiint det är! Och coolt på en gång! Du har verklige lyckats möta mjukt med tufft. SKITBRA gjort! de kommer bli överförtjusta!

    SvaraRadera
  3. Vilket läckert kort!! Roligt att du har med längd och vikt också.

    SvaraRadera
  4. Och vilket underbart kort,dom som få det kommer att bli såå glada.

    SvaraRadera
  5. Så vackert och välarbetat! Jag gillar speciellt den vackra fågeln och att kortet är i så många sidor - blir liksom så mycket mer då.

    SvaraRadera
  6. Men ojojojojoj! Så himla fint! Vilken tavla det kan bli!

    SvaraRadera
  7. Sååååå underbart kort!!!!! Superläckert!!!

    SvaraRadera
  8. Ja detta kortet blev ju häftigt! Snyggt embossat!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  9. Å så läckert!!! Älskar (såklart!!) tatuerings-känslan! Du rockar!! :-) Å jag tycker att namnet Wilton bara var såå coolt!
    Massa kramar

    SvaraRadera
  10. Åh va fint, verkligen välarbetat.
    Å DU tack så JÄTTE MYCKET för din hälsning hos mig!!!

    SvaraRadera