lördag 1 januari 2011

Årets första alster - PhunnyFace

Årets första alster blev ett boxkort till en tjej som ska fylla 5 år.


Hon heter Jessica...


... och ska få det här av sin mormor eller farmor (jag vet inte vilket, bara att flickan är hennes barnbarn). Jag fick också veta att tjejen gillar att baka o laga mat samt att klä ut sej till prinsessa ibland.

I nedre vänstra hörnet har jag lite "prinsessigt" och...


... så tycker jag att Chibi Cupcake från PhunnyFace passar bra till den bak-intresserade!



I en annan ruta kommer Chibi Teddybear med blommor till födelsedagsbarnet.
Sååå kul att måla lite stämpelmotiv (akvarellpapper och tombows) och använda heeelt andra färger än de juliga, som har dominerat länge nu.
Känner massor med inspiration att scrappa LO-er. Behöver bara framkalla lite foton, tror jag, innan jag kan sätta igång.

10 kommentarer:

  1. Jättefint! Flickan blir säkert glad:)Vad har du använd till hennes nman?

    SvaraRadera
  2. ååå detta var ju oxå jättefiiint! Snyggt att du har mönstrat papper på locket och namn...måste skriva till det jag med(apar efter) Nu ser jag vad jag missat på min box...*s* Jag måste ju göra sy streck även på locket. Personligen så tyckte jag mitt lock blev boring men å andra sidan desto mer liv i lådan.Ciaooo

    SvaraRadera
  3. Skrattar!!!!Det där v-formade "jacket" i kanten som Du tyckte var snyggt blev till för att mitt lock blev alldeles för litet *S*
    Inser när jag ser dina 13!!!! boxkort att dekorationen på locket gör ju helt klart helheten roligare!
    Men som sagt..övning övning..

    SvaraRadera
  4. Så otroligt fint! Har inte provat ett sånt där, men det får jag väl kanske ta och göra, vid lämpligt tillfälle.. 8)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Superfint.....kanske jag provar en dag. Fin blogg du har.

    SvaraRadera
  6. Ur läckert :)

    Kram kram Gurkiss

    SvaraRadera
  7. Vilken jätte fin box, med härligt flickiga färger och fina dekos o stämplar. Mottagaren måste bli överförtjust!

    SvaraRadera
  8. Jag vill oxå fylla 5 om det är så fina kort man får då... ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  9. superfin! Hon blir nog glad.

    Kan du inte berätta hur du gjorde den boxen :-)

    SvaraRadera