onsdag 12 januari 2011

DT-kort för Scrap-Perra

Först ett kort till en man som älskar mercedesbilar. Jag letade reda på en bild av en sån, av samma årsmodell som jubilaren själv, och använde den som motiv på kortet.

Papper från Scrap-Perra, dekorationer har jag letat reda på bland alla mina småsaker jag har samlat på mej. Namnet är utstansat med QK Eliza. Bokstäverna har fått ett lager 3D-lack också. Syns som vanligt dåligt.


Jag fick också veta att mannen som fyller år ska ut och resa och då är det "bara vodka och cocacola som gäller"... så därav de två små flaskorna nere till höger *ler*

På vänstersidan sitter texten till Orups mercedeslåt, men jag har inte klistrat fast den. Låter beställaren avgöra om den passar mottagaren eller inte.

Och texten, och idén, har jag fått från underbart genomsöta, gulliga Stephi. Hon är ju bara bäst, eller hur?!



En enkel dekoration på baksidan av kortet.


Dagens andra kort är till ett brudpar. Även här är pappret från Scrap-Perra, liksom den fantastiska stora blomman. Den är så tjusig i verkligheten!

Stämplarna har jag embossat i brunt.


Kortet är Z-vikt...



... och har mottagarnas namn till vänster. Datum, ringar och hälsning till höger.
Vill du veta mera om materialet så kila iväg till Scrap-Perras blogg, så hittar du länkar där!

12 kommentarer:

  1. super fina kort du har gjort :D tack för inspirationen :D

    SvaraRadera
  2. men herreguuuud vad fint bröllopskort!!! hur har du gjort så hjärtat åker ut så? *kliar mig i huvet*
    URSNYGGT!! Roligt med Oruos mercedes text, vilken bra idè! *ASG*

    SvaraRadera
  3. Ursnygga kort. Kanon ide med Orups låt...tok gillar. kram...tyrasmatte.

    SvaraRadera
  4. nu finns beskrivning på kortet

    SvaraRadera
  5. Å så läckra! Det manliga kortet föll jag pladask för!!! Älskar som vanligt hur du alltid lyckas få till det där lilla extra som tilltalar mottagaren! Och mig! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så snyggt kort till en 60 åring. Det är ju det svåraste man kan göra ett vuxet kort som inte ser förbansligt ut. Men du hade lyckats med häst längder.
    Hon kommer att älska det.
    Det andra kortet var vackert och stil fullt. Dom kommer bli lika nöjda dom.
    Tack för titten.

    SvaraRadera
  7. Jättefint, så fiffigt (som vanligt) med bilen i samma årsmodell! Bröllopskortet var också superfint, fick mig att tänka på ett annat kort i liknande modell jag såg som jag tänkte lifta... Hmmm... Men vart var det??? Det får bli kvällens projekt!

    Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Wow så fina skapelser.Du kan verkligen få till det!!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Goa, gulliga dig Cornelia!!
    Va gla jag blev för din kommentar cch för att jag lyckades vinnaoch få dessa UNDERBARA pris! Evas var nå´t i hästväg allså!!! jag blev så kär i dessa saker att det bara sa sprak och sen va albumat klart!!!!
    Härliga kort du gjort och det me hjärtat är ur läckert...ska kolla lite närmara på det!
    må så gott
    Kram Lina

    SvaraRadera
  10. Oj vilket galet fint bröllopskort! Gillar såklart även mercedeskortet som är supersnyggt, men bröllopskortet slår nog alla rekord!

    Perfekt, behövde lite inspirationstillskott :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  11. Oj, va mycket läckert du har gjort sen jag kikade in hos dig sist.
    Och vilket tufft kort med bilen på!!

    SvaraRadera
  12. Snyggt!!! =) Och jag blir alltid så imponerad av knepiga vikningar!

    SvaraRadera