onsdag 1 december 2010

Till en finsk mästarinna i dragspel(!)

Ibland får jag lite knepiga beställningar, men det tycker jagär kul! När jag får tänka till lite för att skapa ett kort som är alldeles speciellt till en viss person. Som det här kortet... det är till en kvinna som varit Finsk Mästarinna i dragspel!

Klurade på det ett bra tag innan jag satte igång. Jag utgick från bilden och hittade de perfekta pappren i mina gömmor. De är tillverkade av Bo Bunny och finns hos Scrap-Perra. Lite dragspelsvikt papper bakom bilden och så små genomskinliga bokstäver till grattishälsningen i banderollen, som är tryckt på pappret. Jag skar upp lite längs kanten och stoppade in bilden under.


En detaljbild... rullar av notpapper och så en liten g-klav.


Även insidan har fått noter, utstansade med Quickutz.


Lite dragspelsinspirerat på baksidan också.
Nu hoppas jag att beställaren och mottagaren blir glada och nöjda!

10 kommentarer:

  1. Helt fantastiskt fint! När jag såg på SS att du sökte stämplar med dragspel på så funderade jag hur du skulle få ihop kortet, jag är jätteimpad! Kul att få se hur det blev sen :)

    SvaraRadera
  2. Men vad fint! Det var ju perfekt uttänkt allting. Du är fantastiskt duktig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kanonbra lösning på "problemet". Jag tänkte i mitt stilla sinne innan jag såg kortet, hon har nog gjort ett "dragspelskort". Tycker kortet är toppenfint.

    SvaraRadera
  4. Jösses! Inte alls vad jag väntade mig för stil. Såg framför mig något glatt och frejdigt. Detta är snyggt, stilfullt, värdigt en pianist!
    Du har verkligen lyckats!

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt! :) Du har verkligen lyckas få de musikaliskt hela kortet :)

    SvaraRadera
  6. Haha, vad söt du är :) Jag ska skärpa mig ;) Jag har bara inte lyckats åstadkomma nåt på ett tag, allt bara går helt fel... Men nu närmar det sig, kanske du ska titta in igen imorgon och se om det dykt upp nåt nytt ;)

    Kul att höra att någon saknat mig lite iaf :D

    SvaraRadera
  7. ja jag kan bara hålla med e andra-verkligen superfint! och personligt, hon kommer bli så glad!!!!

    SvaraRadera
  8. Helt otroligt! Genialt!!! fantastiskt!!!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Helt underbart kort där dekosarna och det veckade papperet verkligen är pricken över i.

    SvaraRadera