onsdag 22 december 2010

Min dag hos Scrap-Perra!

Så var det onsdag igen och min dag att blogga hos Scrap-Perra. Den här veckan visar jag denna LO, som Emil ska få idag när han fyller 11 år. Ja, den här och några till, förstås. Att fylla på sitt album med.

Den här LO-n har jag medvetet valt att hålla väldigt ren, utan en massa blommor eller andra dekorationer som kan ta ögonen från det som är viktigt...


... nämligen denna TAND, som Emil vickat på en hel vecka i Turkiet och som ääääntligen ramlade ut, när vi stod i incheckningskön på väg hem igen *ler*

Tanden ligger i en "plastbubbla" från en förpackning som det varit brads eller nåt i från början.


Sparsamt dekorerat, som sagt var, men några glaserade brads med "trafik-motiv" tyckte jag kunde passa.


I nedre högra hörnet finns denna detalj, som går att öppna...


... och på insidan finns det lite text och så en bild på Emil, där han försöker visa gluggen *ler*



Och så tror jag att jag gjort årets sista julkort också. Det blev ett i vitt...


... och modellen är givetvis den vanliga - ljuskort!
Mer info om allt material hittar du i Scrap-Perras blogg!

8 kommentarer:

  1. Kul med tanden!
    Och
    det vita julkortet är så fiiint.

    SvaraRadera
  2. Men vilket roligt sätt att spara tanden :o) Super snyggt!

    SvaraRadera
  3. Härlig LO med tanden, vilket fint minne för Emil att ha i sitt album. Underbara detaljer, du är ju så påhittig.
    God Jul på dej!

    /Petra

    SvaraRadera
  4. Jätte fin LO, lite kul, jag har spart våran valps första tand och ska göra en LO om, i en sån där "bukla". Lite larvigt kanske : )

    SvaraRadera
  5. Du e verkligen mästaren av påhittighet!! En tand!?!?!?
    Kanonläckert!
    Massa kramar

    SvaraRadera
  6. Herlig herlig herlig sier jeg bare. Hvordan har du laget denne i forhold til et vanlig telyskort?

    SvaraRadera
  7. Jag fortsätter att surfa på din sida :)
    Den lilla låsarnodningen i metal som du har i högra hörnet , vad heter den och var kan man köpa den.

    SvaraRadera
  8. Tack det hjälpte mig direkt när jag fick reda på vad jag skulle söka på :)

    SvaraRadera