onsdag 29 december 2010

Julpåsar och grattiskort - Scrap-Perra!

Maritha/Dilorf visade sina härliga påsar i Scrap-Perras blogg... och äntligen visste jag hur jag skulle förpacka julklappspengar. Kuvert är så tråkiga... Snabbt och enkelt gick det att göra dessa fina påsar!

Vill du veta hur man gör? Kolla HÄR!


Ett grattiskort till en tjej som fyller 40, kommer från Mora samt gillar att renovera sitt hus. Beställaren ville ha med en hammare och en dalahäst *ler*

Japp, jag fick ju fundera lite på hur jag skulle lösa det, men så här blev det.



Här syns hammaren lite tydligare. Skiftnyckeln fick hon "på köpet". Läckra brads, som jag haft i mina gömmor ett bra tag.

Den stämplade texten är embossad i brunt. Motivet målat med tombowspennor på akvarellpapper.


Och dalahästen... den fick pryda insidan av kortet.

Vill du veta mer om vilka papper jag använt (visst är de grymt snygga?? Dubbelsidiga, läckra...) så kika in hos Scrap-Perra!!!

4 kommentarer:

  1. Som vanligt helt fantastiska alster!
    Gillar presentpåsarna jättemycket!

    SvaraRadera
  2. Vill bara säga ett Gott Nytt År till dig.
    Ska själv vara hemma för en gång skull och göra ingenting.
    Hopas på att 2011 blir riktigt bra för 2010 var skit....
    stoke , ändå är man inget sjukdomsfall. m.m
    Det är kul att titta in på din sida och få lite insperation.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Oj då är hammaren och skiftnyckeln brads? Så coola, liksom kortet!

    Gott Nytt År!!!

    SvaraRadera