onsdag 8 december 2010

Grönt och färgglatt

Idag bloggar jag hos Scrap-Perra. Är det något jag tycker är svårt så är det mycket färg och starka färger, så här har jag verkligen utmanat mej själv.

Grön och gul cardstock och så fram- och baksidan på CosmoCrickets Delovely DeLectable ger kontrast till fotona, som är riktigt "ruffa", crossmotorcyklar, lera och smuts!

Titeln är skriven med Thickers från American Crafts. Just de här heter Lullaby och ser ut att vara slut i butiken för tillfället, men det finns många andra snygga att välja mellan!

En bit av en svart swirl från Prima ramar in flickan på ett av fotona.

Klicka gärna på bilden, så får du se den i större format.


Sen fick jag en beställning, där önskemålen var "Barbapapa, Drakborgen (som är ett slags lekpalats här i sta'n), djur och massor med färg". Dessutom skulle det stå God Jul nånstans, men det skulle inte vara ett julkort. Mottagaren är en 2½-årig flicka.
Kändes ju inte helt enkelt *S* men så kom jag på att jag ju fått de perfekta pappren av Scrap-Perra i mitt första DT-paket. De har legat där och "glott" på mej och jag har tittat tillbaka och inte vetat vad jag skulle göra med dem. Men som sagt var, här är de absolut perfekta.


Ett boxkort ville beställaren ha och ett boxkort blev det.



Insidan blev nästan som en pekbok och innehåller allt enligt önskemål. Texten har jag i huvudsak stansat ut med Quickutz i olika stilar, utom God Jul, som jag har stämplat och värmeembossat. Embossing powder kommer snart till butiken!

De härligt glada mönstrade pappren kommer från My little shoebox och heter Simple Life Black Sheep och Farm Fresh. De är dubbelsidiga och det grönmönstrade är baksidan på det ena. Mycket snyggt!

Jag har medvetet valt att inte ha så mycket dekorationer som går att peta loss, med tanke på mottagarens ålder. Det blev ett par knappar med floss i traktorhjulen och så lite band.

Nu återgår jag till julkortstillverkningen, än finns det lite tid kvar innan de måste skickas.

3 kommentarer:

  1. Superläckert som vanligt - dina boxar är verkligen fantastiska!!

    Hälsa din mamma å tacka åxå - jag fick ett par superfina sockor med posten idag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har också svårt med mycket och starka färger men tycker att det är himla snyggt, presic som ditt kort. NICE!!!

    SvaraRadera