onsdag 15 september 2010

Julkort i blått

Världens svåraste färg... blått! Jag har så svårt för blått, men det här är väl juligt ändå, trots färgen?!

Stämpelmotivet är som alltid färglagt med tombows...


.. och här och där har jag använt min "snö på flaska", Snow Effect heter den och jag tycker verkligen att den gör skäl för namnet.



Texten är stämplad och embossad med chokladdoftande pulver i vacker brun färg. Doften hinner nog försvinna innan jul, tyvärr, men resten finns ju kvar såklart.

10 kommentarer:

  1. Men åhhh, blått är ju världens bästa färg - det har du ju bevisat här! Superfint. Och snön blev kalas!!!

    SvaraRadera
  2. Superfint! Blått är en underbar färg i så många härliga nyanser.

    SvaraRadera
  3. Helt underbart! Blått är en riktig vinterfärg! Kramar!

    SvaraRadera
  4. Vilket fint kort;)Det bästa är att det är på väg hem till mig.Tack så hemskt mycket Cornelia <3<3

    Kram Monica

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt vackert!
    Känner nästan vinterkylan :)

    Kram, Fia

    SvaraRadera
  6. Superduper!
    jag skrev förut men det verkar inte ha fastnat.. .skumt!
    Tycker iaf att den där snöeffekten är superläcker!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Såå fint! Jag har också svårt för att använda blått, förutom ljusblått till julkort för det är riktigt snyggt!

    SvaraRadera
  8. Åh, så fiiint! Stämpeln är helt fantastisk. Var kommer den ifrån? Blått är helrätt som vinterkort.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Superjuligt kort måste jag säga, sedan är ju blått och brunt en underbar kombination!

    SvaraRadera