onsdag 1 september 2010

Den är du värd! Ett värmeljuskort

Hittade en sån trevlig variant av värmeljuskort hos Pysselskolan och ville gärna testa! Det blev ett kombinerat DT-kort för PhunnyFace samt inspirationskort för Månadens Utmaning.

Stämpelmotivet heter Den är du värd och den söta lilla flickan passade så bra här, tycker jag. Det lite "wellpappiga" bakom motivet är från ett kexpaket... man ska ta tillvara allt skräp! Mycket kan återanvändas, minsann!



På insidan finns några små "askar" eller fack, med plats för tre värmeljus, några tepåsar och en tändsticksask. Perfekt för en myskväll i höstmörkret!

Jag har använt mej av ett vackert, handgjort papper med växtdelar i.


Här ser man hur askarna/facken är konstruerade. Jag har öppnat ett av dem och tagit ur tändsticksasken, som jag klätt med papper och stämplat ett litet Hjärta på.
Kortet var verkligen jättekul att göra, så jag har redan gjort ett till, men det får ni se en annan dag!

8 kommentarer:

  1. Du är helt otrolig, det bara sprutar ut ideer från dig. önskar vi kunde bo närmare varann så man kunde scrappa med dig-

    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Superläckert, kul med en ny variant på värmeljuskort!! :-)
    Å att spara kexförpackningsomslaget var ju kanonsmart!!
    Massa kramar!

    SvaraRadera
  3. Uuuunderbart kort. Så fint att ge som ett litet lyxigt kit till någon nu när hösten närmar sig!! :D

    Du är bara för påhittig!! :D

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  4. Vilken fin ask! Det är ju den perfekta presenten verkligen!!

    SvaraRadera
  5. Nej då, jag e här....
    Läggdags nu, hoppas på den 2:a september istället. (Fast jag har gissat på den 3:e hela tiden så kanske får jag vänta ytterligare en dag!)
    Tack för att du tänker på mig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Verkligen jätteläckert alster! Älskar sådana här tekniktips. :)

    SvaraRadera