tisdag 21 september 2010

En award

Jag har fått en award från gulliga Scrap-Myran. Hon skriver såhär vackert i sin motivering: Du hittar alltid på de allra märkligaste papperskreationerna, som gitarren till Scrap-Perras månadsutmaning, men även andra fiffiga minialbum, kortvikningar mm.

Jag bugar och tackar!

Nu ska jag skicka awarden vidare till sju stycken förtjänta scrappare/bloggare och dessutom berätta sju mer eller mindre intressanta saker om mej själv...

Jag börjar med att nominera dessa, utan inbördes ordning:

Marthe, som gör de mest fantastiska saker, allt från prinsessängar till ullhundar och pappersskapelser. Dessutom är du en otroligt duktig fotograf som förevigar sina alster med finess. Jag blir alltid lika imponerad när jag besöker din blogg!

Fia, för dina underbara semesterlayouter, som får vem som helst att vilja ge sej ut och resa! Och, för att du är du! Jag beundrar dej för att du är så stark!

Christine, för att du alltid ger mej inspiration, när jag tittar in hos dej. Massor med fina kort och skojiga vikningar.

Carina, som är helt otroligt duktig, inte bara med papper utan med allt du sätter i dina händer, från mjuka tyger till grövsta betong! Du kan sy, teckna, skapa med papper... allt. Jag beundrar dej mycket!

Camilla, för att du är en sån kreativ och inspirerande människa, varm och hjälpsam!

Kamilla, som verkligen är en fantastisk kortmakare, med öga för vackra detaljer och dessutom grymt duktig att färglägga!

Kerstin, för att du inspirerar och alltid delar med dej av din positivitet! Jag gillar också att du har åsikter och inte är rädd att stå för dem. Du är en tjej med skinn på näsan och hjärtat på rätta stället!


Så var det då dags för 7 saker om mej själv...

1. Jag läser mindre än jag skulle vilja.
2. Jag vaknar kl 05.40 varje morgon, utan väckarklocka. Konstigt. Är också väldigt hungrig då och klarar mej inte utan frukost.
3. Jag tål inte fisk.
4. Jag gillar inte smutsiga toaletter, men är långt ifrån pedant när det gäller övrig städning.
5. Jag tycker väldigt mycket om att bada och ligger gärna i solen och "steker" mej också.
6. Jag bakar gärna, både matbröd och andra, lite onyttigare saker. Tycker om när folk kommer hit och hjälper till att äta upp det jag åstadkommit i köket.
7. Jag är inte flygrädd.

Sådär... återigen, TACK Scrap-Myran!

5 kommentarer:

  1. Ja vi åt så mycket vi bara orkade :-) Kramis

    SvaraRadera
  2. oj,oj,oj detta har jag inte sett förran just nu. Âr ju inte så inne i det här med blogging riktigt ännu. vilken ära...Tack så jättemycket Cornelia...Nu blev jag alldeles rörd:)

    SvaraRadera
  3. Hur i hela friden linkar jag till andra bloggare??
    Jag är så grööön på det här tekniska..

    Hjälp!!!

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅH Cornelia, tusen, tuuuusen tack!!
    Du anar inte vilken ära det är att få en sådan award! ♥
    Tack snälla underbara du!
    Kramizar i massor!

    SvaraRadera