fredag 5 september 2014

Grattiskort

Ett kort till Carina, som fyller år. Textstämpeln är från Slöjddetaljer och jag gillar den skarpt *ler* Ja, hela kortet blev jag riktigt nöjd med, det känns som om det är väldigt mycket "jag".

Kortet är gjort efter en skiss hos MojoMonday och jag har använt mej av diverse spillpapper. Det är inte så svårt att hitta bitar som matchar i färg och mönster i mina stora förråd av "skräp".

 Kortet är gjort på den här ledden.

På insidan har jag verkligen utnyttjat pappren in till minsta lilla kvadratcentimeter. Den rundade kanten på det randiga pappret kom till genom att spillbiten såg ut sådär... och så fortsatte jag bara på den nedre delen och ritade en böjd linje på fri hand. Tycker själv att det blev riktigt fint även om ränderna går åt två håll.

Upplägget är delvis lika som på framsidan och det ger en fin helhet, tycker jag.

Textstämpeln på övre delen är från ROX Stamps och den lilla BH-n hör till textstämpeln från Slöjddetaljer, men den passade ju fint just här.

Samma BH-stämpel passade lika perfekt inuti min personliga raggsockastämpel (ROX).

6 kommentarer:

  1. Ännu ett fint spillpapperskort. Det är kul när man kan använda randigt prickigt rutigt och olika färger. Tänk förr, då kunde jag inte tänka mig att blanda tex rött rosa orange, idag är det helt ok.
    Trevlig helg och njut!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Inspirerande att se dina fina spillbitskort!

    SvaraRadera
  3. Hej Cornelia!
    Härligt "spillpapperskort" du gjort i vackra färger:) Texten var verkligen läcker, me like:))

    Ha en fin helg och må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  4. Kjempeflott kort, må si jeg likte tekststempelet du har brukt på forsiden.
    Og du er så flink til å bruke restepapir på kortene dine! :D

    SvaraRadera
  5. Det blev supersnyggt ju , älska den stämpeln så det får bli ett kommande köp
    Mottagaren måste bli överförtjust i kortet:
    Kram, Kram

    SvaraRadera
  6. sååååå snyggt!!! vilken underbar stämpel :-)

    SvaraRadera