fredag 8 juni 2012

Bokkort till en student

Så har jag då provat mej på ett bokkort igen. Kul, och mycket lättare än det ser ut. Visst måste man vara lite noga och visst är det lite "pillrigt" att vika exakt (för gör man inte det så går det inte att få ihop det *S*), men det blir ju fint och till en student passar det bra, tycker jag!

Den här killen har gått hantverksprogrammet med fotoinriktning, så pappret med kamerorna ville jag gärna använda, även om det går litegrann i grönt. En blågul detalj har jag gjort på framsidan, så blev det lite "studentigt" ändå. Bilderna i ramarna (som jag fått av söta norska momortensen) är på honom själv. Initialen "A" i det stora gemet är också en kul detalj.

På ryggen finns hans namn och examensdatum, utstansat i två olika QK-alfabeten (Sticky Notes och Studio skinni mini).

Insidan har mer "student-stuk" och lite mer blågult. Studentstämpeln kommer från Phunnyface och texterna från diverse tillverkare.

Här på baksidan har jag klippt ut några kameror från mönsterpappret och dekorerat med dem tillsammans med min personliga stämpel från ROX, där jag maskat in studenten igen.

Och detta är mitt sista studentkort för i år. Nu blir det andra grejor här i bloggen!

4 kommentarer:

  1. De här med att göra bokkort ser verkligen så kul ut, måste pröva snart =)

    Det blev ett mycket snyggt studentkort/bok och håller med dig, passar ju perfekt att göra till studenten.
    Vad käckt papper du hade att använda till kortet, älskar ju personligheten som man kan sätta när man gör egna kort =)
    Insidan var mycket snygg och studentig! Djupet som blir i dessa kort är så läckert och effektfullt. Måste vara kul att se reaktionerna på folk som får dessa när de öppnar dom,hihi.
    Mycket bra kort!!
    Trevlig helg!
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Har sagt det innan måste bara pröva att göra bokkort ser så fint ut mycket snyggt.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  3. Herlig herlig herlig! Og jeg elsker måten du fargelegger på! :)

    SvaraRadera
  4. Snyggt!!
    Det blev "manligt" och student-igt.
    Kramar

    SvaraRadera