onsdag 20 oktober 2010

Maskulina DT-kort för Scrap-Perra

Onsdag är min bloggdag hos Scrap-Perra och den här veckan har jag valt att skapa kort i lite maskulin stil, vilket många med mej kan tycka är lite svårt ibland. Jag hoppas kunna inspirera lite med dessa!

Det första kortet här ovan är ett FarsDagskort till en fiskeintresserad pappa. Här är motivet i fokus och dekorationerna inte så framträdande. Stämpeln "Världens bästa pappa" har jag embossat i brunt och på "Pappa Pelle" har jag lagt 3D-lack, allt för att ge lite effekt och "höjd" åt kortet, som annars lätt blir lite platt med sitt stora motiv.


På insidan har jag lämnat gott om plats för den 5-årigen givaren att skriva en hälsning till sin pappa.


Kort nummer 2 är till en 50-årig jubilar som gillar musik och spelar gitarr, vilket väl framgår ganska tydligt?!
Det turkosa mönsterpappret är egentligen ett julpapper, men jag tycker det passar utmärkt här.


Supersnygg brad i mitten av blomman.



Och en detaljbild... där 3D-lacket för ovanlighetens skull faktiskt syns på bild!



Tredje och sista kortet blev ett kavajkort. En kul vikning som jag aldrig testat tidigare.



Öppna kavajen och den snygga västen blir synlig...



... fäll sedan ner den, så får du fram insidan, där plats att skriva sin hälsning finns.

Vill du veta mer om materialet, så finns det att läsa HÄR, i Scrap-Perras blogg.

3 kommentarer:

  1. Verkligen trevligt maskulina kort...stämpeln till gitarrkillen..var har du köpt den...
    Jag la´det på lådan i går

    Kram// Inga

    SvaraRadera
  2. Wow! Tre superduper fina kort, å så olika!! Jag gillar verkligen alla - men fiskekortet tror jag var bäst!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga kort, men det vet du ju att jag tycker.. :D

    Kramen på dig!

    SvaraRadera