fredag 22 oktober 2010

Ett popup-kort

Ett beställningskort till Malte, som fyller 5. Jag valde att göra ett popup-kort, som blir helt platt om man trycker ihop det. Då går det att skicka i ett vanligt kuvert.


När man drar upp mittdelen kan kortet stå för sig själv. Kul!

Malte är intresserad av bakugan. Hmm... nån fler än jag som inte vet exakt vad det är för nåt? *S* Jag googlade och hittade hur många bilder som helst. Jag valde den här att ha som dekoration. Lite punchinella bakom och så siffran 5 blev lite lagom, tycker jag.

Bokstäverna har jag stansat ut i foam, så det blir lite mer effekt. Tre öljetter och ett svart band med silverkanter har också fått plats på det här relativt enkla kortet, som jag hoppas ska tilltala en 5-årig grabb!

Det mesta av materialet hittar du hos Papper & Sånt!

6 kommentarer:

  1. Ha ha ha, har du inga bakugan?? Erik har tio stycken tror jag... Men jag fattar heller inte så mycket av det - man ska rulla dem på magnetkort å så...

    Superläckert kort, tror mottagaren kommer bli överlycklig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Va!?
    Nu gick det att kommentera utan problem... Hmm.. Skumt! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag kan ta med några bakugans till dig nästa gång så kan vi spela lite:-)Fina kort som vanligt!!!
    Hälsningar, Maud

    SvaraRadera
  4. Haha, aldrig hört bakugan, i mina ögon ser de ut som bakugn eller baku-gun ;) haha, får googla & lära mej nåt nytt!
    Jättefint kort! Den där vikningen blir verkligen kul till barn! (& andra)

    SvaraRadera
  5. Jätteläckert! Du kan möjligtvis inte lägga ut en mall eller länk till en mall till detta superläckra kort?

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara alster du har gjort sen jag tittade senast!
    Draken på kortet till Malte är superläcker!
    Sen gillar jag kavajkortet en massa.

    SvaraRadera