onsdag 29 juni 2011

Pyssloteket #4

För Pyssloteket har jag här skapat ett dopkort i härliga babyblå nyanser. Kortet har dubbla bakstycken, varav det bakre är aningen bredare än det främre...



... och när man viker de bakre flikarna litegrann bakåt, så kan kortet stå för sig själv, såhär.


Inspiration till den här kortvikningen har jag fått av norska AnneMay som gör så mycket fint. Ta gärna en titt i hennes blogg!


Öppnar kortet gör man genom att vika upp mittfliken. På den runda kalenderstämpeln kan man ringa in dopdatumet.


Baksidan av kortet.


Vill du veta mer om materialet jag har använt? Kika in i Pysslotekets Inspirationsblogg, där finns länkar till det mesta.

5 kommentarer:

  1. Vilket ljuvligt dopkort! Den där vikningen är fin tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Så underbart sött,
    har me den stämpeln, bara älskar den.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. å så härligt kort!!! så himla fint och vilken läcker vikning!
    Kram stephi

    SvaraRadera
  4. Bland det vackraste jag sett!

    SvaraRadera
  5. Hej
    har en fråga om dina underbara resväskor.
    Har du någon mall eller mått på dom,
    skulle gärna vilja göra en,
    Kram Elin

    SvaraRadera