lördag 18 juni 2011

Pyssloteket #3

Mitt tredje alster för Pyssloteket blev ett ljuskort. Jag gjorde ju massor av såna här till jul, men jag tycker att de passar bra året om - kort och en liten present i ett...!



Hjärtat är av chipboard och jag har klätt det med mönstrat papper, sandpapprat kanterna och chalkat dem. Sen knöt jag i ett läckert prickigt organzaband.



Stämpeln är från Forma och den har jag embossat.



Insidan med plats för värmeljus, tepåsar och en tändsticksask.


Texten är också från Forma, jag har maskat en del av en stämpel som heter just Dröm stora drömmar.



Baksidan. Även här har jag maskat i lite av samma stämpel som jag använde på framsidan och så färglagt fjärilen lite lätt rosa.


Vill du veta mer om materialet så kika in hos Pyssloteket! I inspirationsbloggen finns mitt inlägg med länkar till alla sköna saker!

4 kommentarer:

  1. Som vanligt är allt du gör jättefint!!
    Ha en härlig helg även om det regnar (Det gör det här)
    Kram
    Bibbi

    SvaraRadera
  2. O va fint det blev! har länge tänkt jag ska prova detta men det verkar så pilligt.
    Kram på dej, Stephi

    SvaraRadera
  3. Otroligt fint!
    Har gjort ett kort nu med stämpeln och papper jag vann hos dej. Välkommen in o kika.
    Kram

    SvaraRadera