onsdag 1 juni 2011

Studentkort

Har gjort ett gäng studentkort på beställning, alla med motiv från Phunnyface.

Till vänster på bilden ser du två boxkort...



... som utvikta blir såhär. Detta är till en kille och jag har inte så mycket "krafs" på detta, utan det är mera stramt i stilen. I centrum står stämpelmotivet Manlig Student, men sen har jag letat fram nästan alla mina studentstämplar...

I nedre vänstra hörnet har jag gjort en ruta som visar att killen gått naturprogrammet. En bit papper med tabellmönster och en liten blyertspenna får symbolisera det.



Här är en tjejvariant av boxkortet. Lite mer blommor och bling. Nere till vänster, återigen en ruta med det program hon gått, nämligen foto.




Två tårtkort. Det till vänster är ihopfällt och det till höger visar hur kortet ser ut i uppfällt läge. Jag har gjort ett sånt här kort tidigare och vill du se detaljbilder så hittar du dem HÄR.



Jag fick beställning på två kort till samma flicka. Hon ska ha ett av tårtkorten och nästa kort till henne blev ett sånt här tri shutter card.




Sista kortet är ett popupkort som ihopvikt är tillräckligt platt för att kunna stoppas ner i ett kuvert...



... men som uppvikt kan stå för sej själv såhär. På baksidan finns plats att skriva sin hälsning.



Alla kort har givetvis min "handgjort av"-stämpel någonstans. Jag har maskat in studenthuvuden och färglagt med tombows. Visst blir det fint?!


Har du nån student i bekantskapskretsen så är det inte för sen ännu, gör ett fint kort till honom/henne, vetja!

10 kommentarer:

  1. Helt fantastika kort! Vilket otroligt fin jobb. Rolig idé med handgjortstämpeln. Det blev kanonbra. Får man fråga var du har köpt den?

    SvaraRadera
  2. Tyvärr vet jag att just den handgjort av-stämpeln inte tillverkas längre. Köpte den av en tjej som lät göra dem privat. Vet inte heller om någon liknande.

    Tack för din kommentar!

    SvaraRadera
  3. Himmel vad du är kreativ! Och så fina....hoppas att du har vett att ta betalt :)

    SvaraRadera
  4. wow!!! Villka läckra kort!

    SvaraRadera
  5. Vilka otroligt snygga kort! Vilket jobb det ligger bakom!
    Gillar även kortet i ditt förra inlägg - snygga färger och snyggt upplägg.

    SvaraRadera
  6. Måste lämna en kommentar här också, för det var ju otroli´gt vilket smörgåsbord med inspiration du bjuder på :) Du är fantastisk tjejen :) Ha en riktigt skön helg nu :)

    SvaraRadera
  7. Superfina kort! Tack för inspirationen... =)

    SvaraRadera
  8. Du är bara sååååå duktig Nela!! Aldrig en "blank" dag?
    Oj... vad jag ser fram emot att posten ska komma på fredag. hoppas att det kommer då annars spricker jag!!
    Skön helg och lite vila!!
    Kram
    Bibbi

    SvaraRadera
  9. WOW, här snackar vi proffsarbete!!! Imponerande!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Åhh... jag hade ju kunnat kika här om jag bara tänkt mig för!!
    Det kom... det sågs... det segrade... så klart!! Emma kommer att få det allra finaste kortet det är jag säker på! Och glad kommer hon att bli!
    Tack snälla Nela för allt ditt besvär!!
    Kram
    Bibbi

    SvaraRadera