onsdag 8 april 2015

"Skitsnyggt", sa Alfred

Alfred i november... ungefär 3½ år gammal och vårt yngsta barnbarn. Han sov hos oss en helg tillsammans med ett par stora kusiner, då deras föräldrar besökte Göteborg och förlustade sig. En kväll gick storkillarna på bio tillsammans med min sambo och lillpojken och jag var kvar hemma. Vi plockade fram stämplar och färgpennor och gick loss…

Alfred valde stämpelmotiv och var väldigt koncentrerad när han satt med sin färgläggning.

Journalingen har jag saxat ur min egen blogg och den berättar om hur mysigt vi hade det och hur Alfred plötsligt sitter där och säger:
- Det här svärdet blir lila… skitsnyggt, va?!
Jag kunde inte annat än skratta åt hans uttryck… jovisst blev det just så… ”skitsnyggt”!  *ler*
Ur pappret som Alfred stämplade och färglade har jag valt ut ett par bitar, som jag använt som PL-kort här. Tycker att det ger en liten extra dimension och tänker att det kan vara ett riktigt kul minne att ha kvar när han blir äldre.


En flip-ficka ger mej ytterligare lite plats att visa en bild av Alfred in action.

Den här sidan finns också som inspiration hos scrapping.no. Du hittar artikeln HÄR.

2 kommentarer:

  1. Så herlig side!
    Morsomt å ta vare på alle gullkorn som slike Småtroll kan komme med når man minst venter det. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Cornelia!
    Mycket fin PL-sida du gjort:) Härliga foton på den kreativa Alfred:)) Och "skit snyggt" blev faktiskt allt:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera