torsdag 16 april 2015

Grattis Vickan!

Igår visade jag Vickans present och idag är det dags för kortet hon fick. Jag var helt tom på idéer, men så kom det ett mail från Studio Calico, där man bland annat hade en idé om hur man kan använda gamla överblivna thickersbokstäver. Nu hade jag inga sådana utan fick stansa ut egna i brun foam.

På originalkortet är hålet hjärtformat, men jag valde en stjärna istället, annars är det nästan en CASE (Copy And Steal Everything).

Jag gjorde framsidan lite, lite tjockare så att bokstäverna skulle få plats under pappret.

 Insidan. Stjärnan fick hänga med här också.

Och så baksidan. 43 är antalet år hon fyller, helt enkelt.

5 kommentarer:

  1. Så fint kort! :-) Og veldig lur måte å bruke opp bokstaver på.
    Fant du ut hvor de plastlommene var fra, forresten?

    SvaraRadera
  2. Kul idé som blev ett riktigt snyggt kort. Pappret med brädorna är så himla snyggt också tycker jag.

    SvaraRadera
  3. veldig flott kort! Stilig med bokstavene i stjerna!
    klem Unni

    SvaraRadera
  4. Snyggt kort och smart idé med bokstäverna

    SvaraRadera