tisdag 7 april 2015

Personligt grattis

Ibland blir jag verkligen utmanad av min goda vän Annalena. Här skulle det skapas ett kort till en kille med så spretiga intressen som fotboll (och inte ett lag, utan två), promenader med gåstavar och trav(!)

Hur jag skulle få ihop det fick jag fundera på ett tag, men så blev det till slut detta kort med fotboll på framsidan. Eftersom det handlade om två lag kunde jag ju inte direkt använda det ena eller andra lagets dräkt, så det fick bli en domare istället. Motivet hittade jag på nätet och så skrev jag dit åldern på det gula kortet, för hand.

Namnet på mottagaren stansade jag ut med ett QK- alfa och det fick bli den enda dekorationen, då jag tycker att pappret från Papirdesign är så snyggt i sig själv. Kortet skulle dessutom skickas med post, så det fick gärna vara ganska platt.

På insidan har jag placerat de andra två intressena i form av cirkelformade bilder på vardera sidan. En vacker text från ROX påminner om att njuta av livet och så finns det givetvis plats att skriva sin hälsning.

Baksidan.

3 kommentarer:

  1. Det var påhittigt med domaren hihi Visst blir det annorlunda kort när det ska skickas med posten. Då kan man inte riktigt sätta dit knöliga saker utan hålla det platt, så som du gjorde.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint du löste det något kluriga uppdraget! Kul att du skrev åldern på varningskortet :)

    SvaraRadera
  3. Hej Cornelia!
    Hur läckert blev inte det här kortet då? Urläckert:)) Snygga papper, stämplar och dies. Du har fått med allt han gillar:)
    Läckert när du skrev åldern på varningskortet:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera