måndag 2 februari 2015

Ny inspiratör hos Kortskissen!

Efter viss övertalning tackade jag ja till ett uppdrag som inspiratör hos Kortskissen. Jag gillar ju skisser och jag gör en del kort, så jag ska nog kunna kombinera uppdragen med mitt "övriga" kortmakeri.

Varje måndag kommer en ny skiss och här är veckans:




Och här är min tolkning av skissen.

Jag valde att göra ett bokkort.

Här har jag dekorerat med en liten korkskruv, för jag är alldeles övertygad om att det öppnades en eller annan flaska när jubilaren firades!

Födelsedagen firas i Thailand, sidan är dekorerad med flaggor, flygplan och ett par solglasögon. Dans är ett stort intresse, så paret från Phunnyface fick dansa in på "boksidan" till höger. Notpapper bakom får symbolisera dansmusiken.

Mannens skjorta har jag paper piecat med samma papper som i bakgrunden. Blev riktigt fint, tycker jag själv.

På baksidan min personliga stämpel, förstås. Motivet har jag stämplat genom att färglägga själva stämpeln med en tombowspenna i rätt kulör, andats lite på den och så stämplat. Enkelt och snyggt.

Kortet finns även som inspiration på Forsiden hos scrapping.no.

4 kommentarer:

  1. Fy flate kor stilig!! Å du den baksiden med ditt personlig stempel, veldig misunnelig :) Ha ei herlig uke ♥

    SvaraRadera
  2. Hej Cornelia!
    Oj! Oj! Oj! sååååå läckert bok kort:)) Det ser ju exakt ut som en riktig bok. Insidan är ju urläcker med det dansande paret med noterna bakom:)) Och alla andra dekorationer är super läckra:)) Ja det öppnades säkert en och annan champagne flaska;)) Den skissen har du verkligen gjort exakt:)) Grattis föresten till uppdraget:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Grattis till nya uppdraget Cornelia! Så himla fint bokkort du gjort! Kan tänka mig att jubilaren blev väldigt glad när hen fick kortet, när du gjort det så otroligt personligt och välarbetat!

    SvaraRadera
  4. Ååh så fint det var!!! Mycket arbete nedlagt o jättefint resultat! :)

    SvaraRadera