lördag 28 februari 2015

Babyshower

Jag fick en beställning på ett ”kort eller nåt” till en babyshower.
Jag har faktiskt aldrig gjort något till just den anledningen tidigare och fick konferera lite med beställaren. Vi enades om att en ask att lägga lite babytillbehör i skulle vara trevligt. Inuti skulle hälsningen från givaren finnas.
Jag började med en rund ask, som jag hade i mina gömmor. Målade kanterna vita med akrylfärg, men blev inte nöjd alls. Det blev kladdigt och fult och dessutom gick asken inte riktigt att stänga när jag hade målat den, det blev för tjockt med färgen och för tajt att stänga den. Nähä… bara att börja om från början, alltså.
Utgick då från denna ask, som har magnetstängning i locket. Funderade lite på om den verkligen kunde vara svart, men bestämde mej för att det kunde den (vis av erfarenheten av att försöka måla vitt och fint…).
Jag gjorde bara en ”panel” med mönstrat papper på locket och sedan en liten söt dekoration med storken och en stor charm i form av en nalle.

Och här har vi askens insida. Tycker att stämpelmotivet med den gravida tjejen (Phunnyface) passar så fint här. 

Färgerna syns inte riktigt bra på bilden, men nyanserna är ljust pastelligt grönt. Pappret i botten och på hjärtat har fina glitterdetaljer... som inte heller vill synas alls.

På undersidan har jag ”signerat” med min personliga stämpel och en bit av en storkstämpel (även den från Phunnyface), som också passar bra till temat.

Finns som inspiration på Forsiden hos scrapping.no också. Du hittar den HÄR.

5 kommentarer:

  1. Åh så fin de mottagarna kan va riktigt nöjda för de
    är helt suverän. innersidan är toppensnygg den med.
    Trevlig Helg, kram från Titti

    SvaraRadera
  2. wow.. Rett og slett perfekt, og for noen nydelig bokstaver du har brukt, hva er det for noen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett gammalt Quickutz-alfa - Maddie Anne classic. Tack för att du tittar in och skriver så fina kommentarer till mej, Jorunn!

      Radera
  3. Riktigt fint kort, roligt med storken hihihi
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Cornelia!
    Ja Babyshower är ju ganska nytt här i Sverige;) Kul när det händer nåt nytt:) Ditt ask kort blev super läckert med jätte fina papper:) Jag ser glittret på pappret i alla fall;) och stämpeln på insidan var ju perfekt:))
    Super söt stork:)) Det alfabetet tokgillar jag:)) Det skulle jag vilja få tag i:)))))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera