söndag 15 februari 2015

Igen... kortask med presentkort

Ni tror väl att jag alldeles snöat in på dessa askar med plats för presentkort - och det har jag! *S*

Jag fick en beställning till en film- och filmmusikintresserad man, där man också ville ha plats för just presentkort, så det fick ju helt enkelt bli en sådan här ask återigen. Svart, grått vitt och så text i guld eller rött, kanske? löd de andra önskemålen, samt att man gärna ville ha en sån där filmruta med siffror i. Helst 40, då... men det lyckades jag inte fixa, så det fick bli två filmrutor med en fyra och en nolla.

Och så här blev resultatet av mina "vedermödor". Negativremsan fanns i mina gömmor sedan tidigare och pappret är alldeles nyinköpt och kom ju väl till pass här.

Stämpeln, där jag textat mottagarens namn på "banderollen", är embossad i svart och så har jag färglagt vissa detaljer i rött respektive grått.

På insidan tog jag lite hjälp av internet, skrev ut en bild av en biosalong och limmade den överst här. Stolarna syns inte på fotot, men finns där!

Guldtext var ju ett önskemål, så grattistexten är embossad i just guld. Blev väl kanske inte så jättefint, tycker jag själv, men hoppas att beställaren blir nöjd.

Min personliga stämpel har fått lite notmotiv i mitten, så att den matchar temat på kortet.

9 kommentarer:

  1. Herregud vad fräckt!!!
    Siffrorna e ju supersnygga å hela dekorationen på ovansidan. Insidan - vad fräckt med biosalongen :)
    Kram iffa

    SvaraRadera
  2. Det her er da noget af det mest overdådigt stilige, jeg har set længe. Den er superbarsk!

    SvaraRadera
  3. Jissesså läckert lådan är så tuff , toppenide , det är alltid skoj att snöa in på olika saker .
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Verkligen superläcker den här presentkortsasken gillade jag helt och fullt

    Många Kramar Mona

    SvaraRadera
  5. Hej Cornelia!
    Åhhh! så superläckert:)) Filmrutan med siffrorna i, skithäftigt;)) Du har komponerat allt så läckert. Och insidan med biografen lika läcker den:)) Tänk så glad mottagaren måste blivit:))

    Ha en fin Söndag
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  6. Wow så flott! Kjempestilig! Rebuskortene i forrige innlegg var helt herlige, så kul ide!
    klem Unni

    SvaraRadera
  7. Verkligen ett läckert kort/ask, har du en mall på asken eller gör du på fri hand?
    Kram Yvonné

    SvaraRadera
  8. Ännu en tjusig, välarbetad och genomtänkt ask! För min del får du gärna snöa in på askar, jag tröttnar aldrig på dina! :-) Kan tänka mig att mottagaren blev jätteglad!

    SvaraRadera
  9. Så otroligt snyggt!!! Siffrorna blev ju helt perfekta med varsin "filmruta" för siffrorna. Pappersval och dekorationer är ju också så otroligt perfekta. Känner ju igen dessa papper. Måste vara K-design för annars är det då en kopia ;) Helt fantastiskt ask helt enkelt!!!! Mer än så behöver inte egentligen sägas :)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera