torsdag 1 december 2011

Adventskalender

Tänk, att det redan är första december och dags att börja öppna adventskalendern, om man har någon. Den här har jag gjort till mina kollegor på jobbet. Vi arbetar ju dygnet runt och jag tänkte att den som jobbat natten kunde få öppna en liten "lucka" (fast det är ju en låda) på morgonen. Kan väl vara mysigt nu i adventstider?!


På "taket" har jag gjort ett slags stafflikort med en liten hälsning från mej.


Och nu blir det många bilder, för kalendern har ju flera sidor...








Nyfiken på vad som finns i askarna? Jo, jag skrev ut en massa bra citat och ordspråk, ett för varje dag, och rullade ihop dem...


... för att sedan placera dem tillsammans med en godis i varje liten ask. Hoppas att det kommer att uppskattas av mina goa jobbarkompisar!

11 kommentarer:

  1. Nu skulle jag vilja jobba på ditt jobb :)
    Din kalender är jättefin och välarbetad.

    SvaraRadera
  2. Superfin kalender! Vilket jobb du har lagt ner, hoppas de blir glada :)
    /Anna

    SvaraRadera
  3. De kan väl inte bli annat än superglada! Vilken tur de har som har en så omtänksam arbetskamrat som du!!

    SvaraRadera
  4. Så synd att vi inte är arbetskompisar... hade gärna sett ditt mästerverk in real life!
    Vilket jobb du lagt ner på den !
    Kram

    SvaraRadera
  5. ja denna är superfin, vilket himla jobb.Du är fin du...så gulligt av dig.

    SvaraRadera
  6. Men Gud, så snyggt!
    Och vilket jobb!
    Måste uppskattas enormt av dina arbetskamrater!!
    Jättebra idé med ordspråken, tycker jag.

    SvaraRadera
  7. Jättefin, och vilken bra idé!
    Alla kan behöva en julkalender, inte bara barnen :)
    Ha det!

    SvaraRadera
  8. Åh vilken fin adventskalender!!! Och va trevligt för dina kollegor att få ta del av den (och innehållet) fram till jul.

    SvaraRadera
  9. Vi är jätteglada över att Cornelia är vår arbetskompis! Kalendern är ännu finare i verkligheten. Jag har jobbat två nätter redan så jag har fått öppna 2 ggr, jippie!

    SvaraRadera
  10. Jättesnyggt Cornelia! Du är sååå omtänksam! Kram N.

    SvaraRadera
  11. Så fin kalendern blev. En av de finast jag sett...

    Dessutom var det ju smart med innehållet. Har alltid funderat på vad man ska stoppa i de där små lådorna...

    SvaraRadera