söndag 25 december 2011

4 LO-er med samma foto - julklappstavlor

Jag har scrappat fyra LO-er med exakt samma foto. Det var rätt kul, faktiskt, och helt lika varandra blev de ju inte, även om fotots placering är ungefär densamma på alla fyra.

Jag ramade in dem i tunna, svarta ramar avsedda för LP-skivomslag. Lätt att byta ut bilden och sätta in en annan LO, som man vill ha på väggen och "beundra" ett tag. Barnbarnen fick varsin tavla i julklapp igår.


Här är Johans LO. Alla fyra är ganska så enkla och här har jag låtit det läckra pappret få spela huvudrollen och bara dekorerat med några snäckor och blommor.


Emils LO är lite mer "arbetad" med flera mönstrade papper och en 10-i-topp-lista till vänster.


Alfred fick den här i sin julklapp. Syns det att jag gillar brunt??? *S* Även här har jag dekorerat med några snäckor och längst till höger i vågen några akryldroppar som får försöka ge lite vatten-effekt.


Och så till sist, en tjejigare LO i rosa toner. Här har jag använt ett stämpelmotiv, Sjöjungfrun, från Phunnyface, som dekoration.


Det syns nästan inte alls på bilden, men hon har glitter i håret och stjärten är lackad med GlossyAccents.

6 kommentarer:

  1. Va fina layouter! Kul att se hur olika de blev, fast grunden var densamma! Jätteläckert med texten Alfred på layouten!

    SvaraRadera
  2. jättefina allihop, kul att de är så olika trots samma foto. Vilka fina texter, jättefina vågor

    SvaraRadera
  3. det var jättefina layouter. Var har du hittat de LP-ramarna? Otroligt smart.
    Kram och god fortsättning på julen!

    SvaraRadera
  4. Vilken kul idé att scrappa samma foto fyra gånger! Superfina blev de alla fyra!

    SvaraRadera
  5. Å vad fina layouter! Kul att scrappa samma foto på så olika sätt! Och var har du hittat LP-ramarna undrar jag med?
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Så koselige de var da, alle sammen. Fargerike og humørspredende!

    SvaraRadera