onsdag 1 januari 2014

10 i topp - layouter

Om mina kort kanhända ibland är lite "krusidulliga" eller iallafall har en hel del dekorationer och "jox" på sig, så är mina layouter åt det andra hållet... mest bilder, en del text och kanske inte alls så mycket dekorationer.

Jag har gjort 52 stycken under året, varav jag visat alla utom två här i bloggen. Den sista här är hittills inte visad och borde inte bli det nu heller, för den är till Alfreds födelsedag (4 mars) men... den är gjord i år och den tillhör mina absoluta favoriter, så den måste bara få vara med!

En dubbel-LO om och till Alfred, som hälsar på farfar på sjukhuset och senare provar hans kryckor.

 Fika är gott!

Johan fyllde 8 förra året och fick den här LO-n till sin födelsedag. Sköna bilder från kalaset!

 Cykeltävling i Bollnäs, uselt väder men en glad vinnare hade vi med oss hem!

Härliga cowboys-bilder och en rolig journalingruta i äkta westernstil, som jag fått hjälp av Anna-Lena på ROX att göra. Tack för det, den blev pricken över i!

Jag tycker så mycket om att ha med mycket journaling på mina LO-er. Det är inte alltid det blir så, men här har jag fått med hela historian om när Johan med familj lånade morfars bil... och tankade fel... och hur det gick sen. Kul minne, även om det var "lagom kul" just då.

Ännu en cykeltävling. Dubbellayouter borde göras oftare. Fint med många bilder, tycker jag.

Fast man kan ju klämma in rätt många bilder på en vanlig 12x12-sida också. Om bilderna är lite mindre... *S*

 Blåaste blått är färgen på Alices ögon. Vackra!

Om du inte har provat kägelspel någon gång, så gör det. Vi roade oss kungligt i somras och tänker göra det igen!

Och här kommer alltså den elfte, bonus-LO-n, inte tidigare visad. Massor med läckra bilder på Alfred ätandes chokladbollar... och de som inte fick plats samlade jag på ett extra ark, som jag stoppade in mellan baksidan och det mönstrade pappret... så kan man dra ut det och kika på alla bilderna.

Japp... det var tio av mina layouter gjorda under året. Jag hoppas att det blir lite fler under 2014, för bättre bevarande av minnen kan man ju knappast tänka sig och jag tycker det är så fantastiskt roligt att jobba med foton!

Gott nytt år till er alla!

6 kommentarer:

  1. Så mange herlige og flotte LOer! Den om Ortviksdagen, og den siste, må være mine favoritter. :)
    Blir spennende å se LOene du lager i år.
    Håper dere har hatt en fin nyttårsfeiring, og fortsatt godt nyttår. :)

    SvaraRadera
  2. Hej Cornelia!
    God fortsättning på det nya året:))
    Oj Oj Oj! Sååååå läckra LO:sar du gjort under året:)) Du är så otroligt duktig med fina foton, papper och dekorationer:))
    Tokgillade den elfte LO:n med lille Alfred, så söt han är:))

    Må nu så gott vännen:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Godt Nytt År Cornelia :)
    Kjempeflotte LO`er du har laget i år. Jeg gleder meg til å se mer fra deg i 2014 :)
    Klem

    SvaraRadera
  4. Så fine layouts. Den siste var bare helt fantastisk. Jeg liker måten du får inn en haug med bilder på layouten uten at den blir rotete. Kjempe inspirasjon :)

    SvaraRadera
  5. så många fina LOs du gjort under året. visst är det kul att göra en liten summering av det man gjort under året? så ser man vad en del av sin tid har tagit vägen, hi hi. kram

    SvaraRadera
  6. Så flotte og herlige LO'er! Du er så flink til å bruke farger og har så mange herlige bilder :)
    klem Unni

    SvaraRadera