måndag 18 januari 2010

Kort på bosniska

Den här varianten av kort har ni sett förut... Z-vikningen så sent som på förra kortet. Jag har gjort flera liknande dop/babykort, men det här är lite speciellt eftersom det har en text på bosniska! Jättekul är det, men eftersom jag inte kan ett ord bosniska så fick jag texten mailad till mej, så att det säkert skulle bli rätt stavat och så...

Papper ur mina gömmor och stämpel från Forma.

På den bruna uddkanten har jag duttat pearlmaker, ser bättre ut i verkligheten än på bild.


Insidan.
Jag funderade ett bra tag på om storken kommer med de bosniska barnen också? Men så bestämde jag mej för att storken ÄR internationell. Tyckte att den passade så bra där...

TARIK är pojkens namn.


På baksidan en enkel dekoration med min stämpel (också den från Forma) och under den en "platt" blomma från Reprint.

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt dopkort. Fint! Och säkert kul att få göra ett kort på bosniska :o)

    Mvh
    "Paivja"

    SvaraRadera