måndag 18 januari 2010

Ett litet kort med teabag-folding

Ett mycket enkelt litet kort i storleken 15x9 cm, gjort för Papper & Sånt.


Jag saknar dig-texten är stämplad och embossad i vitt på en lös liten bit av den gröna cardstocken och sedan monterad på en bit rosa dito.

Under blomman har jag satt lösa kronblad vikta med en typ av "teabag-folding", som du lätt kan lära dej om du kollar på min bild nedan. Jag har använt kvadrater som är 3½x3½ cm av vanligt kopieringspapper, men det blir jättefint i vilket papper som helst, även mönstrat. Tänk bara på att det inte får vara för tjockt.

I mitten en rosa ros med lite glitter på. Sidenband i kanten.


Så här gör man en teabag-folding.Utgå alltid ifrån ett kvadratiskt papper (prova själv vilken storlek som blir bäst till ditt alster). Och nu ser jag att jag inte kan stava heller... "partierNa" ska det förstås stå där till höger... *ler*

Lycka till!

1 kommentar: