söndag 29 mars 2015

Bröllops-dokumentation

Ett uppslag ur Alfreds album handlar om när hans föräldrar gifte sej förra året. Jag har kombinerat en PL-sida med en LO i colorblockingteknik.

Bilden uppe till vänster är en av mina favoriter. Gillar speglingen och Alfreds blick här. Och så är Gosen med som en extra liten trygghet. Fint.

Före själva bröllopsceremonin fick Alfred spela lite orgel tillsammans med kantorn. Det lät väldigt bra, mins lika bra som när hon sedan spelade själv... *S*



LO-n på nästa sida har lite diverse bilder från bröllopet och det efterföljande kaffet.

En tredje och sista sida har bröllopsfotot i fokus. Jag har hållit mej till samma papper i vitt och grått och med cerise dekorationer på alla sidorna, för att skapa en helhet.

Texten är utstansat med QK Maddie Anne.

6 kommentarer:

  1. Så trevligt att ha framme, titta på och minnas.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  2. Hej Cornelia!
    Otroligt vacker Bröllops dokumentation:))) Den där lille Alfred vill man ju bara krama om, han är ju såååå söt:))
    Du har använt så fina papper, text och dekorationer:) vackra foton oxå och Brudparet var såååå fina:))))))
    Tårtorna gillade jag oxå:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk dokumentation du har gjort! <3 Gillar verkligen hur du har hållit det stramt men ändå mjukt! Vilken fin liten familj! Kram på dig bästa Cornelia!

    SvaraRadera
  4. Men å så fint. Likaså det under. Har du tid att ta dig Ann en beställning jag ej hinner? Damen skriver såhär:Jag är sent ute men slänger ändå iväg en förfrågan!

    Jag tycker att du gör jättefina, härligt pyssliga kort och undrar om det finns nån som helst chans att kunna beställa ett så att det hinner till Umeå senast nu på skärtorsdag?!

    Min pojkvän fyller år och jag tänkte brassa på lite och ge honom en övernattning och middag på Stora hotellet (kolla gärna www.storahotelletumea.se för inspiration) och det skulle vara så kul att ge honom ett fint kort med hotellets "tema", typ hav, mystik, sjömän..

    Jag vet inte vad du brukar ta för dina kort men jag tänker mig väl en 50-70 kronor kanske?

    Lagt ut detta på Facebook oxå.

    SvaraRadera
  5. Tack iallafall!!
    Glad påsk och kram till dig!

    SvaraRadera
  6. Nydelige sider. Jeg liker også Colorblocking, men er ikke noe flink til å huske på å bruke den teknikken.... :-)

    SvaraRadera