onsdag 25 september 2013

Till en annan stickintresserad dam

Mojo Monday har ofta trevliga skisser och den här veckan ser den ut såhär. Jag utgick från den när jag skapade detta kort i lila toner till en dam som gillar att sticka (och den här gången är det alltså inte till min mamma).

Lila skulle det alltså vara... och lila blev det. Den fina texten kommer från ROX Stamps och jag har embossat den i vitt. Halvpärlorna och den fina charmen i form av ett garnnystan med stickor är också från ROX.

Kortets insida har fått en dekoration som anspelar på damens intresse för svampplockning.

Sen råkade jag radera de detaljbilder och bilden på kortets baksida som jag hade tagit... vete 17 hur det gick till, men borta är de!

6 kommentarer:

  1. Kjempeflott kort! Nydelige farger og herlig motiv. Så lekre blomster!
    klem Unni

    SvaraRadera
  2. Du har gjort en kanonsnyggt kort enligt skissen och wow så läcker färg fina texter och en söt dam med stickningen.
    Kram ulla

    SvaraRadera
  3. Kjempeflott kort! :)
    Lenge siden jeg har vært innom bloggen din, mye flott som er dukket opp her. :)
    Selv har jeg scrappe abstinenser, nesten. Alt utstyret mitt er pakket ned, i påvente av at det nye scrapperommet mitt skal bli klart. Og det har tatt litt lenger tid enn planlagt...
    Men jeg kommer sterkere tilbake etter hvert. :)

    SvaraRadera
  4. Nu har du gjort en hel massa kort igen som jag inte ens hunnit titta på!! Allt är så förunderligt fint så jag kan inte sätta ord på det!! KANONFINT är ett ord!
    Kram till dig fantasifulla människa och vän

    SvaraRadera
  5. Hej Cornelia!
    Såååå läckert kort du gjort igen med snygga papper, dekorationer och stämplar:) Du är så duktig:))

    Må så gott¨
    Kramizar Marie

    SvaraRadera