fredag 27 september 2013

Solstrålar - KOM2

Så var då andra omgången av Kort-O-Mania avklarad. Uppgiften var "solstrålar" och detta är mitt bidrag med det sköna motivet Solbadaren från Phunnyface. Tekniken med att limma fast och smälta vaxkritor hade jag hittat någonstans på nätet alldeles innan uppgiften annonserades. Här har jag testat den för första gången och det var riktigt kul, även om det var svårare än jag trodde och kanske inte blev precis som jag hade velat heller *S*

Den trevliga runda textstämpeln kommer från ROX Stamps.

8 kommentarer:

  1. Nei, så kult! Dette har jeg ikke sett før, å smelte kritt?! Det ble kjempestilig!
    Ser for meg at det kan være fint å lage regnbuemotiver med... ?
    Ha en flott helg! :)

    SvaraRadera
  2. Sååå supersnyggt! Vad bra du lyckades att smälta vaxkritorna, så jämnt och snyggt! Härligt färgglatt kort som bara med sina färger säger solstrålar!!!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Riktigt läckert... kul att testa nya grejer.
    Ha det...

    SvaraRadera
  4. Wow! Vad häftigt! Galet läckert med vaxkritorna där! Kram!

    SvaraRadera
  5. Så läckert innan jag läste vad du hade gjort kunde jag inte riktigt se hur du hade gjort med kritorna men så fräckt. Håller tummarna för dig till utmaningen.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  6. Hej Cornelia!
    Sååå läckert annorlunda kort. Det har jag aldrig sett förut. Den stämpeln är så häftig också:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  7. Se där ja! Du tyckte också att det var lite svårt... Jag testade att göra en stjärna, men brände sönder canvasen.... :/ fick du mersmak?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske... men jag tror inte jag ger mej på nåt större projekt, för de där kritorna gjorde lite som de ville! *S*

      Radera