torsdag 3 juli 2014

Personligt kort med hjälp av Facebook

Vad gör man när man får en beställning på ett personligt kort och beställaren knappast har några upplysningar alls om den som ska få kortet??? Jo, man kan ta internet till hjälp. Jag har inte Facebook själv, men man kan se folks "förstasidor" och där hittade jag en hel del bilder av intressen och favoriter hos denna mottagare.

Jag skrev helt enkelt ut dessa små bilder och samlade dem i ett slags rutigt collage, som jag monterade på kortet med hjälp av 3D-tejp, för att skapa lite djup.

Ett par kugghjul fick bli den enda dekorationen på det här kortet, för jag är rädd att det skulle ha upplevts som plottrigt annars.

Kugghjulen kommer från ROX Stamps...

... liksom de stämplade texterna här. Tagen till vänster kan man dra upp och i fickan finns det även plats för pengar eller presentkort. Tagen till höger, där givarnas namn ska skrivas, är fastlimmad.

Kortets baksida fick som vanligt en dekoration med min personliga stämpel. Och som synes kan minsta lilla smala remsa spillpapper tas tillvara för ändamålet!

Kortet är gjort till en artikel som publiceras på Forsiden hos scrapping.no idag!

1 kommentar:

  1. Det blev ju jättebra och så trevligt ihopsatt. Jag har också tagit hjälp av Facebook då min bror son fyllde år kopierade en bild på honom och gjorde ett collage till hans födelsedag.
    Kram Ulla

    SvaraRadera