onsdag 23 juli 2014

En STOR och många små

Jag har så svårt att välja mellan alla mina bilder och har ofta en hel rad med foton från samma tillfälle. Det här är ett typiskt sådant. Johan hoppade studsmatta och jag tog massor med bilder och hoppades att iallafall någon av dem skulle bli bra. Och sen kan jag alltså inte välja... *S*

Då är Project Life helt idealiskt - man behöver nämligen nästan inte välja utan får plats med många, många bilder på samma sida. Som här. Jag lät förstora en enda bild och gjorde en vanlig LO med den och kombinerade sedan med en PL-sida med flera mindre bilder.

Det kan kännas svårt att dekorera en LO med ett så här pass stort foto, men jag samlade lite grejor i hörnet och lät även rubriken bli en del av dekorationerna. Som du ser har jag låtit ett par av bokstäverna få samma färg som bakgrundspappret. Bokstäverna är utstansade i foam och alfabetet är QK Abigail Grand.

 Detaljbild.

Till höger kommer då PL-sidan med alla sina små bilder. Här har jag inte heller dekorerat särskilt mycket, för då får ju inte korten plats i fickorna. Det gäller att hålla sej till de lite plattare dekosarna! *S*

Det lilla journalingkortet har jag skurit ut själv ur papper som jag sparat ur under det stora fotot på LO-n. På så sätt skapar jag en helhet och man ser att sidorna hör ihop. En smal, svart remsa papper kombinerat med en stickers var allt som behövde för att skapa fokus på texten här.

Också här har jag stansat ut några bokstäver i foam. Dymo-apparaten är också en perfekt liten hjälpreda, som skapar platt, och dessutom lite snygg, text.

En negativ-ruta sätter lite piff på ett av korten, en oval bild bryter av mönstret litegrann. Och så en kul text i mitten.

Och slutligen... det är ju himla kul i framtiden att veta vem det är som faktiskt hoppar här. Nämligen Johan! *S*

Till foton som ska bli till PL-sidor tänker jag ibland redan när jag fotar att lämna utrymme, som här på himlen, där man kan skriva, stämpla eller på annat sätt sätta en text.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar