lördag 5 januari 2013

Julkort till Bosnien

Snart är det dags att fira jul även i Bosnien. Den 7 januari har de sin julafton där och det här kortet landar förhoppningsvis lagom tills dess. Det är en vän som har släkt där som har beställt det här kortet. Jag valde att ha ett bakgrundspapper med texten "God Jul" på flera språk (troligen dock inte bosniska?!).

Det härliga stämpelmotivet kommer från Phunnyface, förstås.

Även på insidan har jag stämplar från Phunnyface och en text som jag noggrant präntat med förlaga i ett mail, så det inte skulle bli fel! *S* Mina kunskaper i bosniska är nämligen helt obefintliga.

På baksidan "lyckades" jag sätta en fläck så då fick jag vackert ta och dekorera hela sidan för att dölja den... och så maskade jag in en bit av framsidesmotivet i min personliga raggsockastämpel från ROX för att signera det hela.

4 kommentarer:

  1. Kjempefint kort, digger de herlige nissestemplene. :)
    Tusen takk for alle koselige kommentarer i bloggen min, setter stor pris på dem. :)
    Ha en god helg! :)

    SvaraRadera
  2. Läckert med tomten i baljan så tevligt och fint det blev.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  3. Jösses så mycket snyggt du lagt ut sen jag var in här sist!!!
    Beundrar alla dina supersnygga lo:s på gulliga Emil, samt din topplista.
    Få kan inspirera så mycket som du!

    Är övertygad om att julkortet blir mycket uppskattat, även om du inte kan språket :)
    Snyggt dekorerad baksida också (det var nog meningen att den där fläcken skulle hamna där).

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Så mysigt att dina julkort hamnar på andra ställen än bara i Sverige

    Jättefint är det

    Kraaaaaam

    SvaraRadera