torsdag 24 juli 2014

Träd på väg - en LO och en PL-sida

Johan har ett eget äppelträd på familjens radhustomt. När de skaffade den där studsmattan som jag visade här i bloggen igår, blev det lite trångt för äppelträdet. Så han och jag bestämde att det skulle kunna få flytta hem till oss och växa på vår tomt. Den här LO-n och PL-sidan handlar om detta.

Här kan man läsa den lilla historien och på bilden till vänster trängs Johan med trädet i bilen *ler*

Texten här är utskriven direkt på mönsterpappret med datorns hjälp.

Lite alfabetsstickers och gamla klistermärken kommer väl till pass. Allt som är platt passar på en Project Life-sida!

Lite sur och och tjurig var han nog allt den här kvällen, när trädet skulle flyttas. Morfar hjälper till med planteringen (och själv är jag på jobbet, så fotona har jag fått av mamma Vickan).

Till PL-sidan har jag gjort denna LO med foton av själva trädet. De små trädgårdsredskapen passar perfekt till temat, tycker jag.

Blommorna är från I am roses.

Och de underbara äpplena har jag fått av Yvonne. TACK!!!

2 kommentarer:

  1. Cornelia, så fint du har gjort, nu igen hihihi
    Själv sitter jag och funderar, när, jag ska börja med ett födelsedagskort, som måste vara klart i morgon! Det är ju såå varmt hahaha
    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbar pl-sida och lo.. Älskar de härliga ordspråken och fina bilderna. Hoppas att du har en härlig sommar!
    Kram Anna

    SvaraRadera