lördag 26 juli 2014

Lika men olika

 Här har jag gjort två layouter med exakt samma foton. Lika, men ändå lite olika.

Jag hade två uppsättningar av de här bilderna och jag ville göra en LO vardera till Emil och Johan. Helt lika ville jag dock inte att de skulle vara.

Här är Johans LO, gjord efter en skiss hos Veckans Skiss.

 Några detaljbilder. Mönstrat papper och dekorationer kommer från Fancy Pants och textremsan längst upp (Be Different) är pappersseriens namn, som står på den smala remsan på pappret, ni vet. Jag tycker det passar utmärkt som text till de här lite knasiga fotona *S*

 Och här är Emils LO.

Journalingen med datorns hjälp. För att få in pappret i skrivaren var jag tvungen att dela det bakom fotona. Man ser skåran om man tittar noga, men jag tycker inte att det gör så mycket. Gillar att ha texten så här direkt på pappret och så är det ju så lätt att storleksanpassa den efter det utrymme man har till förfogande.

De här LO-erna är gjorda till en artikel på forsiden hos scrapping.no.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar