fredag 6 juni 2014

Blågul box

Traditionellt blågult till studenten? Ja, det är vad jag har använt här, till detta boxkort till en blivande student.

Jag gillar verkligen den här stämpeln från Phunnyface. Att man kan skriva namnet på skylten gör det så personligt och käckt! Här har jag använt mej av utstansade quickutz-bokstäver. Samma stil som på texten "Student 2014".

 På insidan av locket hittar man denna fina text från ROX.

Boxen viker ut sej till ett kort i storleken 30x30 cm. Här finns det gott om plats att göra det personligt med foto på mottagaren, vilken klass hon gått i (SA3a och så dekorerat med en liten penna och papper, som får symbolisera studierna), intressen (innebandyskylten är kul, hittades på internet) och även plats att skriva en hälsning.

 På undersidan finns min personliga stämpel, såklart.

Blågult passar även riktigt bra idag på Sveriges nationaldag. Hurra för vårt land!

Med det här kortet deltar jag i månadsutmaningen hos Engströms Artstudo.

2 kommentarer:

  1. Häftigt boxkort! Studenten måste ha blivit jätteglad för den här.. Så roligt minne att spara..

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Så snyggt, både utsida och insida. Håller med dig om att studenstämpeln är jättefin, men min favorit är nog magi-texten. Den passar jättebra till en nybakad student.

    SvaraRadera