tisdag 15 oktober 2013

Semesterkort

När jag var i Turkiet senast tog jag med mej en liten sax, en tub lim och två pennor. Ett färdigmålat stämpelmotiv från Phunnyface, ett dubbelvikt kartongark och ett kuvert fick också följa med.

Sen gick jag ut på stranden, samlade ihop lite fint där... några snäckor, en pinne, en repstump och lite vasstrån. En klänning hade jag köpt på väg till flygplatsen och den hade såna fina tags, så dem använde jag som dekoration här också.

Jag satt på den solvarma balkongen och roade mej kungligt en kväll!

På insidan har jag använt en bild ur resebyråns info-material. Ritat pilar för att visa var vi bodde och så... Ett par "svärd" som det serverats små snittar på fick dekorera ena hörnet här.

Jag hade mycket att skriva om så hela baksidan på kortet är fullt med text också, så det är inget att visa här.

Och här är "beviset" för att kortet är Made in Turkey. Jag står på balkongen och håller i det sprillans nylimmade kortet *ler*

13 kommentarer:

  1. Ett kort som verkligen berättar en historia :)
    Riktigt personligt och jättekul, kommer alldeles säkert glädja mottagaren massor.
    Du kan verkligen sprida glädje omkring dej!!!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Hittade din blogg och har tittat bakåt i den. Så otroligt fina saker du gör. Själv har jag aldrig testat att göra kort, men min dotter är väldigt intresserad av det. Kul att hitta en ny blogg

    SvaraRadera
  3. Hej Cornelia!
    Men så läckert kort, häftigt att du gjorde det i Turkiet:)) Vilken smart idé! Hoppas mottagaren blev glad:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  4. Jättefint kort och extra kul att det är grejer just därifrån på kortet, smart.
    Tack för ditt mailsvar, där finns mycket, som man kan beställa hihihi
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Cornelia ! härligt kort du har gjort nere i Turkiet hopppas att er semester var härlig, du ser ju ut att må gott på bilden:) Det var ett tag sen jag kikade in till dig så det blev till att bläddra bakåt lite grann så att jag inte missar något fint du har gjort. Gillade ditt fina kort till pappa Uno, fräckt med staket kantstansen, härligt blommigt chokladkort och en hel del julinspirerat ... det kan ju jag behöva som sitter här med mina julkort och knåpar lite. Annars är det mest renoveringen som tar tid ska bli skönt när det är klart så man kan få ordning i resten av huset..


    Ha det så gott
    Kramasr Mona

    SvaraRadera
  6. Så herlig! Her oser det sommer og varme, syden og ferie :)
    Ha en fin dag :)
    klem Unni

    SvaraRadera
  7. Vilket fint minne och gjord på semestern nere i Turkiet.
    Du har gjort ett kanonjobb med den och bilden är så fin
    Kul att visa var man bott. Blir så sugen på värmen nu.
    Ha det gott ,kramar från Titti

    SvaraRadera
  8. Åh vilket häftigt sätt att visa hur skönt man har på semestern. Du ser verkligen ut att trivas på bilden.. Härligt med lite värme. :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Så herlig ferie kort! Og så morsomt det må være å få et slikt i posten. :)

    SvaraRadera
  10. Heldig den som får et så gjennomført kort i posten. Likte det veldig godt, herlig og lekent.

    SvaraRadera
  11. Så fint du har brukt natur elementene. De passer jo perfekt. Fint bilde av deg også!

    SvaraRadera
  12. haha..va roligt att ta det man finner. Snyggt blidde det oxå. Vilken pepparkaka på bilden :-)

    SvaraRadera
  13. Du är som jag sagt tidigare...jätteduktig på att få till det. Även detta kort. Kram

    SvaraRadera